۰
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۲
سرپرست دانشگاه زابل:

اقتصاد مقاومتی اقتصاد مردمی محور است/دانشگاه اسلامی دانشگاهی است که مشکلات مردم را حل کند

دکتر بهلولی گفت: وظیفه ذاتی دانشگاه در کنار گسترش مرز های علم، حل مشکلات مردم می باشد، همانگونه که مقام معظم رهبری هم بارها فرموده اند، دانشگاه اسلامی دانشگاهی است که مشکلات مردم را حل کند.
بهلولی
بهلولی
به گزارش ندای هیرمند از دانشگاه زابل،  در مراسم ضیافت افطاری سرپرست دانشگاه زابل که با حضور اعضای "ستاد راهبری و مدیریت اقدام و عمل اقتصاد مقاومتی" در دانشگاه زابل برگزار گردید، دکتر موسی بهلولی سرپرست دانشگاه و دبیر ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی شهرستان زابل گفت: اقتصاد مقاومتی اقتصاد مردمی محور است و همه به دنبال آن هستیم که فرهنگ کار نهادینه و زمینه سازندگی در منطقه فراهم شود.
وی افزود: در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی در دانشگاه زابل، گام های مهمی برداشته شده و در حال توسعه و ترویج طرح های مولد و کارآفرین می باشیم.
دکتر بهلولی ادامه داد: وظیفه ذاتی دانشگاه در کنار گسترش مرز های علم، حل مشکلات مردم می باشد، همانگونه که مقام معظم رهبری هم بارها فرموده اند، دانشگاه اسلامی دانشگاهی است که مشکلات مردم را حل کند.
دبیر ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی با اشاره به اینکه وجود سرآمدان علمی کشور و دیپلماسی علمی بالای اعضای هیأت علمی در دانشگاه زابل گواه فعالیت علمی این دانشگاه است، تصریح کرد: حل مشکلات مردم و ایجاد کار آفرینی که همکاران مان در مجموعه دانشگاهی دارند، پروژه های متعددی می باشند که به بعضی از آنها از جمله  تولید انواع خزانه های نهال و گل و گیاه، پرورش و تولید انواع گوشت سفید و قرمز، میوه جات می توان اشاره کرد.
مهندس ناظری معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان زابل نیز در این جلسه با ذکر این نکته که رویکردهای اقتصاد مقاومتی قبلا اعلام شده است، گفت: با تعیین مسئول ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی، باید هر یک از ادارات سهم خودشان را با توجه به توانمندی هایی که در مجموعه وجود دارد برای رشد اقتصادی ایفا کنند.
وی افزود: با توجه به اینکه مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی در حال شتاب گیری است، باید تمامی پتانسیل های منطقه شناسایی بشود و اگر هم نیاز به شناخت بیشتر باشد، مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی می توانند در این زمینه کمک شایانی کنند.
فرماندار ویژه شهرستان زابل با بیان این نکته که باید کالاهای تولیدی ما بازار پسند باشند، خاطرنشان کرد: واحد های تولیدی ما باید دانش بنیان باشند و لازم است مردم را به میدان عمل وارد کرده و تصدی گری دولت را کاهش بدهیم.
معاون استاندار در خصوص اهمیت نقش مردم در مقوله اقتصاد مقاومتی افزود: موضوع مهم این است که باید مردم، محور تولید باشند و در این خصوص لازم است نقش مردم را در توسعه سیستان مشخص کنیم.
همچنین سرهنگ پاسدار محمدثمره حسینی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان زابل نیز در جلسه ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی عنوان نمود: یکی از نهادهایی که سال هاست بحث اقتصاد مقاومتی را دنبال می کند، مجموعه بسیج می باشد.
وی اظهار داشت: شرایط منطقه ما به گونه ای است که اگر اقتصاد مقاومتی را به سرانجام نرسانیم، به موفقیت نخواهیم رسید. فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان زابل افزود: اگر امروز با تفکر بسیجی به میدان عمل نیاییم قادر نخواهیم بود کاری از پیش ببریم.
در این جلسه، عارف مسئول حراست دانشگاه زابل نیز با ذکر این نکته که ظرفیت ها در سیستان زیاد می باشد، عنوان کرد: دانشگاه ها می توانند در زمینه های زیادی ورود پیدا کنند ولی متاسفانه دستگاه های اجرایی کمتر به سوی دانشگاه ها آمده اند.
وی با اظهار این که همه ما ظرفیت ها را می شناسیم بیان کرد: خیلی از کشورها با داشتن چند محصول ابتدایی توانسته اند به رشد اقتصادی بالایی دست یابند و بدین منظور باید کمیته های مرتبط در خصوص اقتصاد مقاومتی شکل بگیرد. 
وی به نمونه بارزی در این راستا اشاره کرد و اظهار داشت: دانشگاه زابل در سد سیستان توانسته با ایجاد استخر هایی زمینه پرورش چندین هزار قطعه ماهی را فراهم کند که به نوعی استفاده بالقوه از تمامی ظرفیت های موجود می باشد که نمونه بارزی برای الگو برداری سایر نهادهای دست اندکار می باشد.
در ادامه این نشست، دکترمحمد مجوزی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد زابل گفت: دانشگاه آزاد اسلامی تنها مجموعه ای است که بعد از انقلاب بدون پول نفت اشتغال زایی کرده و از امکاناتی که داشته در خصوص توسعه شیلات و کشاورزی در منطقه بهره برداری نموده و در این زمینه آمادگی هر نوع کمک و مساعدتی را دارد.
وی با طرح این موضوع که پروژه های مرتبط با اقتصاد مقاومتی باید متولی داشته باشد اظهار داشت: در این خصوص کمیته های مختلف باید تشکیل و وظیفه هریک به درستی مشخص گردد تا ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی از کیفیت مطلوب برخوردار باشد.
حجت الاسلام والمسلمین عارفی ریاست سازمان تبلیغات اسلامی زابل نیز در این جلسه عنوان نمود که باید کمیته رسانه و تبلیغات هم به ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی اضافه و به بحث فرهنگ سازی در این حوزه پرداخته شود.
نوذری معاون جهاد کشاورزی شهرستان زابل نیز با بیان اینکه در منطقه سیستان اقتصاد مقاومتی سال هاست شکل گرفته است افزود: در این راستا قریب به 18سال است که از احداث نهالستان های انگور، احداث گاو داری ها، گلخانه ها، صندوق های کشاورزی، اتحادیه های دامداران و مرغداران، توزیع علوفه یارانه ای می گذرد. وی همچنین اظهار داشت: برای سالها اقتصاد مقاومتی را به اجرا در آورده ایم ولی مشکل ما تولید نیست بلکه بازاریابی فروش است و این زنجیره های تولید و فروش باید شکل بگیرد.
 
 
کد مطلب: 424145
نام شما
آدرس ايميل شما

توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی