۱
پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۵۰

تولید نشائ محصولات زراعی در مرکز تحقیقات کشاورزی شهرستان زهک

کشت نشایی، ارتقای کمی وکیفی محصولات زراعی شهرستان زهک را به دنبال دارد.
تولید نشائ محصولات زراعی در مرکز تحقیقات کشاورزی شهرستان زهک
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان گفت :با هدف بهره‌گیری از شیوه‌های علمی جدید، کاهش زمان کاشت تا برداشت محصول، جلوگیری از سرمازدگی، کاهش هزینه های خرید اقدام به تهیه دستگاه بذر زن سینی نشا و با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان زهک و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی سیستان تولید نشا را در منطقه آغاز نمودیم.
 
امان الله طوقی با اشاره به اهمیت کشت نشایی در ارتقای کمی وکیفی محصولات افزود استفاده از کشت نشایی علاوه بر کاهش مصرف آب، راندمان تولید را تا ۵٠ درصد افزایش خواهد داد.

وی تصریح کرد: دستگاه سیدر در هر ساعت ٨٠٠ سینی که هر سینی حاوی ٧٢ تا ١۴٠ نشائ محصول میباشد آماده سازی می‌کند که بعد از آماده سازی وآبیاری نشائ گیاه بمدت حداکثر ٣٠ روز در سینی مخصوص رشد کرده و آماده انتقال به مزرعه برای کشت خواهد بود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان اظهار امیدواری کرد تلاش خواهد شد تا در کنار این دستگاه‌ها از کارنده های نشائ انواع نهال ها نیز استفاده نمود.

انتهای پیام/
کد مطلب: 430565
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی