۱
چهارشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۲
آیت‌الله فاطمی‌نیا عنوان کرد

آیه‌ای از قران که خدا در آن ۷ بار «من» را بکار برده است/ علت مستجاب نشدن دعاها از زبان امام کاظم(ع)

در آیه ای از قرآن خداوند هفت مرتبه از کلمه «من» استفاده کرده است که در این آیه اظهار محبت فراوان به بندگان کرده است.
به گزارش گروه فرهنگی «خبرگزاری دانشجو» مراسم شب یازدهم ماه مبارک رمضان با سخنرانی آیت الله سید عبدالله فاطمی نیا در مسجد جامع ازگل برگزار شد.
 
در ادامه گزیده ای از سخنان استاد فاطمی نیا را بخوانید
 
_ جز کلام مولا علی (ع) چیزی در این بیان نمی گنجد که فرمود در هر چیزی خدا موجود است. خدا با ما بسیار نزدیک است. ان شاء الله در ماه مبارک رمضان استفاده کنید. خداوند بعضی وقت ها می گوید "ما"  که این دلیل بر شریک داشتن نیست بلکه برای ادب است. بعضی جاها خداوند از "من" استفاده کرده است که این من های شدید یا نماینده مهر زیاد است و یا نماینده غضب زیاد است.
 
_ در آیه ای از قرآن خداوند هفت مرتبه از کلمه "من" استفاده کرده است که در این آیه اظهار محبت فراوان کرده است. خوب است که آیات قرآن را با جان بخوانیم. البته خواندن قرآن خیلی خوب است اما این خواندن منافات با تدبر ندارد. قرآن را خداوند فرستاده است که در آن تدبر کنیم. آن ایه این است: و اذا سالک عبادی عنی فانی قریب الی آخر/ سوره بقره آیه ۱۸۳
 
_ امام سجاد (ع) می فرماید هر آیه یک گنجی است. سزاوار است به این گنج ها نگاه کنید. قدر قرآن را بدانید. امام صادق(ع)  می فرماید خدا در قرآن خود را نشان داده ولی مردم نمی دانند. خدانزدیک است. خدا کنار من و تو است. ثواب خودش می آید. این قدر خود را اذیت نکنید. این که هر کاری را می کنید به فکر ثوابش هستید خوب نیست . نگاه تاجرانه نداشته باشید. یک کمی از کارهایتان از روی محبت باشد.
 
_ جسم و روح انسان با هم ارتباط دارد. انسان موجود پیچیده ای است.انسان خود را خیلی ارزان می فروشد. معنای آیه قرآن را متوجه باشید. خواندن قرآن برکات دارد. حدیث داریم کسی که در جوانی با قرآن انس بگیرد قرآن مأنوس با گوشت  وخونش می شود .یعنی قرآن در خزانه خیال این شخص وارد می شود.
 
_ اگر در عالم بالا بخواهیم زیاد فکر کنیم سردرگم می شویم. خلقت بالا بسیار مهم است. این ها برهان و دلیل و نشانه های محبوب است. وقتی این نشانه ها را نشان می دهند انسان عاشق خالق می شود و دیگر نیازی به برهان ندارد و محتاج دلیل نمی شوند.
 
_ آقایان اهل فلسفه راه قرآن و استدلال را موازی هم می دانند.اما این دو راه باید در طول هم باشند.  دین نیاز به لطافت دارد. این که همه اش برهان و فلسفه داشته باشیم نیست.این که باید انسان به راه خود برود و به محبوب خود برسد.
 
_ ای مردم نصف شب با گنج قرآن انس داشته باشید و صفا پیدا کنید.این گنج را دست کم نگیرید.خالق عالم را بشناسید. حضرت صادق (ع) می فرماید که در حضور پدرم موسی بن جعفر(ع) بودم که یک کاروانی بر حضرت وارد شدند. آنها گفتند که دعا می کنیم ولی مستجاب نمی شود. حضرت موسی بن جعفر (ع) فرمودند که برای این که از کسی می خواهید که او را نمی شناسید.اگر خدا را بشناسید می دانیم که دعایمان مستجاب می شود. خداوند چیزی که به صلاح انسان است را می دهد. گاهی وقت ها بعضی ها در تناقض زندگی می کنند. تجملات زندگی باعث غفلت است.عاقبت به خیری را کسب کنید. خوب زندگی کنید اما تجمل گرایی را طلاق دهید. حاجاتتان باید معقول باشد.
کد مطلب: 422172
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی