۱
پنجشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۰
راه اندازی کامل بیمارستان 32 تختخوابی شهرستان هیرمند

با توجه به مرزی بودن شهرستان هیرمند توریسم درمانی هم می تواند نقش بسزایی در ارز آوری و توسعه این منطقه داشته باشد

دکتر نصیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: با راه اندازی بخش های داخلی، اطفال، جراحی، اتاق عمل، رادیولوژی و سونوگرافی با کمک وزارت بهداشت و درمان متخصصین این بخش ها مستقر و در حال خدمات رسانی به مردم هستند.
بیمارستان هیرمند 
بیمارستان هیرمند 
به گزارش ندای هیرمند ، دکتر نصیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت : با توجه به سفر وزیر بهداشت و درمان در خرداد ماه امسال به سیستان بیمارستان سیدالشهدای شهرستان هیرمند در بخش های اورژانس، آزمایشگاه و زایشگاه افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت .
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل افزود : در بخش های داخلی، اطفال، جراحی، اتاق عمل، رادیولوژی و سونوگرافی با کمک وزارت بهداشت و درمان متخصصین این بخش ها مستقر و در حال خدمات رسانی به مردم هستند.
دکتر نصیری تصریح کرد: با توجه به اینکه این شهرستان هم مرز با ولایت های نیمروز و فراه افغانستان می باشد، اگر مسئولین بتوانند موانع ومشکلات موجود را برطرف کنند امیدواریم در ماه های آینده بتوانیم در بحث توریسم درمانی هم خدمات ارائه دهیم که می تواند به اقتصاد و رونق بیمارستان شهرستان هیرمند کمک بسیار زیادی کند.
با توجه به مرزی بودن شهرستان توریسم درمانی هم می تواند نقش بسزایی در ارز آوری و توسعه این منطقه داشته باشد.
محمد علی پیری فرماندار شهرستان هیرمند گفت : شهرستان هیرمند دور ترین شهر حوزه سیستان می باشد که فاصله ی زیادی با مرکز حوزه سیستان یعنی شهرستان زابل که مرکز خدمات دهی در بخش های مختلف است وجمعیتی بالغ بر75 هزار نفر را دارا می باشد و تعداد روستاهای این شهرستان قریب به 378 روستا می باشد که دسترسی آنها به مراکز تخصصی و درمانی سخت و دشوار هست.
پیری بیان داشت: امیدواریم شرایطی فراهم کنیم تا جمعیت فراوانی که در آن طرف مرز در کشور افغانستان هستند تحت عنوان خدمات بشر دوستانه و توریسم درمانی به بیمارستان سید الشهدای شهرستان هیرمند مراجعه و از امکانات بسیار خوب و پیشرفته آن استفاده کنند.
در این بیمارستان بخش هایی مانند داخلی، اتاق عمل ، کودکان ،زنان وزایمان، بستری مردان و رادیولوژی راه اندازی شده است و در حال خدمات رسانی به مرزنشینان شهرستان هیرمند  می باشد.
با توجه به اینکه فاصله شمالی ترین روستای این شهرستان  تا زابل صد کیلومتر می باشد با کمی تامل می تواند به ضرورت راه اندازی کامل این بیمارستان پی برد.
دکتر ابراهیمیان رئیس بیمارستان سیدالشهدای شهرستان هیرمند همچنین گفت :  در حال حاضر در این بیمارستان متخصص اطفال،بیهوشی، داخلی و جراح مستقرهستند و متخصص زنان هم به صورت پاره وقت حضور دارند که از ماه آینده هم کادر متخصص زنان کامل می شود.
وی افزود: متخصص رادیولوژی برای انجام سونوگرافی در هفته  دو روزحضور دارند که این کادر هم در ماه آینده به صورت تمام وقت در این بیمارستان به مردم خدمات درمانی ارائه دهند.
با توجه به وجود مرز بین الملی میلک در این شهرستان این بیمارستان می تواند نقش موثری در توریسم درمانی داشته باشد.


 

کد مطلب: 422867
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی