۱
چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۲۲

بازدید سرپرست دانشگاه زابل از طرح‌های تحقیقاتی و اجرایی اداره كل شیلات سیستان

دکتر موسی بهلولی سرپرست دانشگاه در ادامه فرایند توسعه تعاملات علمی با مؤسسات تحقیقاتی و اجرایی منطقه ازطرح های اجرا شده شیلاتی در سطح شهرستان زهک و مرکز تکثیر و پرورش ماهیان بومی بازدید نمود.
استخر
استخر
به گزارش  ندای هیرمند از دانشگاه زابل، دکتر موسی بهلولی سرپرست دانشگاه در ادامه فرایند توسعه تعاملات علمی با مؤسسات تحقیقاتی و اجرایی منطقه ازطرح های اجرا شده شیلاتی در سطح شهرستان زهک و مرکز تکثیر و پرورش ماهیان بومی بازدید نمود. این بازدید به اتفاق جناب آقای مهندس سیستانی مدیر کل شیلات سیستان انجام شد و طی آن از نزدیک فعالیت‌ واحدهای مختلف پرورش آبزیان خصوصا مزارع پرورش ماهی قزل آلای رنگین کمان با استخرهای هشت ضلعی بتونی، که اخیراً به روش‌های علمی توسعه پیدا کرده بررسی واز سالن‌های مختلف تکثیر و استخرهای خاکی مرکز تکثیر و پرورش ماهیان بومی زهک نیز بازدید شد و کارشناسان مربوطه توضیحات لازم در خصوص ظرفیت ها و فعالیتهای هر بخش را ارائه نمودند.
  دکتر بهلولی، ضمن تقدیر از فعالیت‌های ارزشمند آن اداره کل در شرایط ویژه کم‌آبی و شرایط اقلیمی منطقه، به تشریح اهمیت رویکرد آن موسسه در افزایش تنوع گونه‌های پرورشی پرداخت و اظهار امیدواری کرد تا با همکاری بخش علمی دانشگاه زابل، بتوان ضمن افزایش بهره‌وری این سیستمها، زمینه مناسب تحقیقاتی برای پیشرفت هر چه بیشتر علوم شیلاتی در منطقه فراهم آید.
  دکتر بهلولی با توضیح کارشناسان اداره کل شیلات سیستان درخصوص تکثیر ماهی بومی سیستان (شیزوتوراکس) و مشکلات پیش روآن بیان نمود:با توجه به لزوم حفظ ذخایر و علاقه مندی مردم منطقه به این منابع غذایی، پیشنهاد می شود تکثیر بخشی از مولدین این ماهی بومی در مجتمع تحقیقاتی دانشگاه با همکاری اداره کل شیلات سیستان خواستار شدند که با استقبال مدیر کل محترم شیلات همراه بود.
  در ادامه این بازدیدسرپرست دانشگاه زابل ازاستخرهای پرورش ماهیان خاویاری (فیل ماهی) که جزء ماهیان استراتژیک کشورمان محسوب می شوند  بازدید نمود وتاکید براستفاده تمامی ظرفیت‌های دانشگاه برای تکثیر مصنوعی با روشهای پیشرفته جهت همکاری با اداره کل شیلات سیستان نمودند.
   
  در ادامه نیز طی نشست صمیمانه بین سرپرست دانشگاه زابل ومدیرکل شیلات، در خصوص هم‌افزایی علمی و اجرایی مبتنی بر پتانسیل‌های موجود در راستای اقتصاد مقاومتی و رونق اقتصادی منطقه بحث و تبادل نظر صورت گرفت و در همین راستا توافقات بسیار مهمی در خصوص همکاری همه جانبه در اجرای موضوعات مهم شامل انجام طرح بیوتکنیک تکثیر مصنوعی ماهیان خاویاری (فیل ماهی و قره برون)، همکاری در تجهیز و راه اندازی تکثیر ماهی بومی شیزوتوراکس در مجموعه تحقیقاتی بقیه الله الاعظم و همچنین همکاری در اصلاح و اجرای پروژه به وزن‌رسانی بچه‌ماهیان گرم‌آبی در استخرهای خاکی موجود در مجتمع علمی تحقیقاتی بقیه الله  الاعظم دانشگاه زابل در قالب تفاهم نامه و توافق نامه های مشترک اجرایی مصوب گردید.
   
  <table class="MsoTableGrid" dir="rtl" 0"="" cellspacing="0" width="801">  
 
استخرهای خاکی پرورش ماهیان خاویاری (فیل ماهی و قره برون)
 استخر خاکی پرورش ماهی
 
 
استخرهای خاکی پرورش ماهیان خاویاری (فیل ماهی و قره برون)
انکوباتورهای  ویس و زوک جهت تکثیر ماهیان گرم آبی و شیزوتوراکس
 
 
استخرهای بتونی هشت ضلعی پرورش قزل آلای رنگین کمان به منظور اشتغالزایی
سالن تکثیر و انکوباسیون تخم ماهی شیزوتوراکس
 
 
استخرهای بتونی هشت ضلعی پرورش قزل آلای رنگین کمان به منظور اشتغالزایی
سالن تکثیر و پرورش ماهیان گرم آبی و بومی در دست احداث
 
 
استخرهای بتونی هشت ضلعی پرورش قزل آلای رنگین کمان به منظور اشتغالزایی
آزمایشگاه هیدروشیمی مرکز بازسازی ذخایر ماهیان بومی زهک
 
 
استخرهای بتونی هشت ضلعی پرورش قزل آلای رنگین کمان به منظور اشتغالزایی
                                               مرکز تکثیرو بازسازی ذخایر ماهیان بومی
کد مطلب: 423332
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی