۰
سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۲۴
دكتر محمد نهاوندیان در نشست با نخبگان، معتمدان و مسئولان:

سیستان باید از مزیت های تجاری مرز استفاده کند / مرز در سیستان و بلوچستان یک نعمت است

دكتر محمد نهاوندیان روز جمعه در نشست با نخبگان، معتمدان و مسئولان منطقه سیستان در سالن اجتماعات دانشگاه زابل با ابراز خرسندی از حضور در منطقه سیستان بیان کرد: توفیق بسیار خوبی حاصل شد تا در این منطقه حضور پیدا کرده و نام خودم را در دارالولایه سیستان به ثبت برسانم.
قب
قب
به گزارش ندای هیرمند به نقل از روابط عمومی دانشگاه زابل ،دکتر نهاوندیان در نشست با نخبگان ، معتمدان و مسئولان سیستان در سالن اجتماعات دانشگاه با ابراز گلایه از اینکه تاکنون به استان سیستان وبلوچستان گاز رسانی نشده است، اظهار داشت: بیشتر نقاط کشور از نعمت گاز برخوردار شده اند اما این استان محروم مانده بود که با تلاش دولتمردان و عنایت ویژه رئیس جمهوری این خواسته مردم نیز در حال تحقق است.
رئیس دفتر رئیس جمهوری از روشن شدن مشعل گاز تا بزودي در زاهدان خبرداد و گفت: براساس پیش بینی ها در صورت ادامه همین روند سرعت پیشرفت گازرسانی در سیستان و بلوچستان تا 2 سال آینده مشعل گاز در منطقه سیستان نیز روشن می شود.
وی تصریح کرد: از ابتدای آغاز به کار دولت مسئله توسعه و پیشرفت سیستان و بلوچستان روی میز رئیس جمهوری قرار گرفت و تصمیم گرفته شد به این استان توجه ویژه شود.
دکتر نهاوندیان با بیان اینکه تامین زیرساخت از جمله وظایف دولت است اظهار داشت: تامین برق از نهبندان به زابل در دستور کار قرار گرفته است و بر اساس برنامه زمان بندی شده انجام می شود.
رئیس دفتر رئیس جمهوری تاکید کرد: منطقه سیستان باید از مزیت های تجاری مرز استفاده کند چرا که مرز در سیستان و بلوچستان یک نعمت است.
وی افزود: تصمیم دولت مبنی بر ایجاد منطقه آزاد سیستان با اتکا به کار کارشناسی انجام شده و دولت کماکان نظرش همان است و تا به نتیجه رسیدن لایحه در مجلس شورای اسلامی آن را دنبال می کند.
دكتر نهاوندیان اجرای طرح 46 هزار هکتار آبیاری مزارع دشت سیستان از طریق لوله را نقطه تحول استان دانست و گفت: در این زمینه باید دانش آموختگان و دانشگاهیان ورود کرده و کشاورزی سنتی را به پیشرفته تبدیل کنند.
وی بیان کرد: آنچه که ما را نگران کرد گزارش مهاجرت های ناگزیر از این منطقه بود که چرا برای سیستانی که روزی به عنوان انبار غله کشور مشهور بود چنین اتفاقی افتاده است.
رئیس دفتر رئیس جمهوری اظهارداشت: از ابتدای فعالیت دولت تعامل سازنده با جهان و آرامش و ثبات اقتصادی در دستور کار قرار گرفت به طوری که در 2 سال متوالی تراز تجاری ایران مثبت شده و این خود نشان از باز بودن بازار صادراتی جهان به روی ایران است.
دكتر موسي بهلولي رئیس دانشگاه زابل نیز در این نشست ضمن اشاره به تاريخچه آموزش عالي در منطقه سيستان و رويكرد دانشگاه زابل در خصوص حل مشكلات مردم گفت: اهتمام دولت در حوزه وزارت علوم و فناوری بسیار ویژه است و ارتقا جایگاه علمی و دیپلماسی علمی در پسابرجام تسهیل شده است.
دكتر بهلولی اظهارداشت: قبل از شروع پروژه ها باید از سیستم دانشگاهی استفاده شود در حالی که در طرح 46 هزار هکتار با لوله هیچ نقشی به دانشگاههای منطقه داده نشده است.
ايشان در پايان ضمن تشكر از تلاش هاي صورت گرفته در خصوص احياء تالاب بين المللي هامون توسط استاندار محترم سيستان وبلوچستان و اشاره به رونمايي از سند مديريت جامع تالاب بين المللي هامون براي اولين بار با همكاري دانشگاه زابل،دانشگاه سيستان وبلوچستان و سازمان حفاظت محيط زيست خواستار ایجاد کارگروه ملی احیای تالاب بین المللی هامون با محوریت دانشگاه های منطقه سیستان وبلوچستان شد.
همچنين در اين جلسه امام جمعه معزز شهرستان زابل حضرت حجت الاسلام و المسلمين كيخا، معاون استاندار و فرماندار ويژه شهرستان زابل مهندس هوشنگ ناظري،جناب آقاي گرگيچ از معتمدين حوزه سيستان و سركار خانم علم به نمايندگي از جامعه زنان به ايراد سخن پرداختند.






 














 
کد مطلب: 426522
نام شما
آدرس ايميل شما

توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی