۰
پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۶
امام جمعه هیرمند:

باید زکات در بین مردم فرهنگ سازی شود/زکات باعث افزایش رزق و روزی میشود

حجت الاسلام ابراهیم گزمه  گفت: اهمیت زکات به عنوان یکی از واجبات دینی بر هیچ یک از مسلمانان پوشیده نیست و ذکر این امر در قرآن مجید که کلام خداوند است نشان از اهمیت این امر در بین مردم دارد.
گزمه
گزمه
به گزارش ندای هیرمند؛ جلسه ستاد احیای زکات شهرستان هیرمند به منظور برنامه ریزی و ارائه راهکار و جمع آوری زکات در محل دفتر امام جمعه شهرستان هیرمند برگزار شد.
حجت الاسلام ابراهیم گزمه امام جمعه شهرستان هیرمند در این جلسه گفت: اهمیت زکات به عنوان یکی از واجبات دینی بر هیچ یک از مسلمانان پوشیده نیست و ذکر این امر در قرآن مجید که کلام خداوند است نشان از اهمیت این امر در بین مردم دارد.
وی افزود: نماز و زکات به مثابه دو ریل راه آهن و یادو بال پرندگان هستند که اگر یکی ناقص باشد حرکت برای رسیدن به مقصد انجام نخواهد شد و نماز در کنار زکات قرار داردو هر کجا که در قرآن اسمی از نماز ذکر شده است زکات نیز در کنار آن دیده می شود.
امام جمعه شهرستان هیرمند تصریح کرد: پرداخت زکات فقط در دین مبین اسلام دیده نمی شود بلکه به حضرت عیسی (ع) و موسی (ع) نیز پرداخت زکات تاکیید شده است و همه ی انبیاء در این امر به تبلیغ و گسترش آن پرداخته اند.
حجت الاسلام گزمه اظهار داشت: فرهنگ سازی و آشنایی افراد به آثار و برکات زکات در الویت نخست قرار دارد و اگر فرد بداند که با پرداخت زکات مال و روزی آن زیاد می شود بی شک به این امر تشویق شده و آن را در مواقع خاص خود انجام خواهد داد.
وی اهمیت زکات را بسیار بالا دانست و افزود: روحانیون مستقر در روستا ها نیز باید زکات را برای مردم شفاف سازی نمایند و در گسترش آن کوشا باشند تا این امر خداپسندانه بتواند در جامعه اسلامی رشد پیدا کند.
 
کد مطلب: 424065
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی