۰
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۳

تجلیل سرپرست دانشگاه زابل از تشكلهای دانشجویی برگزاركننده مناظره های انتخاباتی و اردوهای زیارتی

سرپرست دانشگاه زابل با بیان اینکه تلاشهای صورت گرفته در 8 ماهه گذشته، منجر به ارتقای فعالیتهای تحقیقاتی، پژوهشی و کارآفرینی در دانشگاه زابل گردیده، افزود: آینده دانشگاه زابل به عنوان قطب علمی منطقه سیستان، از لحاظ فراهم نمودن فضایی امن برای تحصیل دانشجویان، توسعه فضاهای علمی و آموزشی، توجه به فعالیتهای فرهنگی و همچنین به عنوان دانشگاه نسل سوم، محور قرار گرفتن در مقوله کارآفرینی برای ما بسیار حائز اهمیت می باشد. 
بهلولی
بهلولی
به گزارش  ندای هیرمند از دانشگاه زابل، دکتر موسی بهلولی که در آئین تجلیل از اعضای بسیج دانشجویی و جامعه اسلامی به بهانه برگزاری جلسات مناظره های انتخاباتی و اردوهای زیارتی سخن می گفت، ضمن تأکید بر این مطلب که تلاش شده تا اگر مشکلاتی در خصوص مازاد کارکنان به کار گرفته شده در دانشگاه وجود داشته مرتفع، و نیروی انسانی ساماندهی، و به هیچ وجه بنا نیست تعدیل نیرویی در دانشگاه وجود داشته باشد، افزود: دانشگاه زابل به یاری خداوند، به سمت کار آفرینی و اشتغال زایی گام برمی دارد و این امر جزئی از سیاست های وزارت علوم و دانشگاه هاي نسل سوم است.
وی ادامه داد: تلاش ما براین بوده است تا از تمامی ظرفیتها و پتانسیل های موجود ولی مغفول دانشگاه همچون سالن های متروکه ای که به پرورش مرغ اختصاص یافت و یا احداث استخرهای پرورش ماهی که با هزینه حداقلی صورت پذیرفت و همچنین ادوات و دستگاه های موجود در دانشگاه بیشترین بهره وری در راستای اجرایی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی صورت گیرد تا از این رهگذر علاوه بر کارآفرینی مستقیم و غیر مستقیم، زمینه ساماندهی نیرو های مازاد در دانشگاه نیز فراهم گردد.
 وی با بیان اینکه، اجرای پروژه های اشتغال زا و مولد همچون، تولید گوشت مرغ و ماهی ، تولید چای ترش، اسانس گیری از درختان اوکالیپتوس و تولید گیاهان دارویی و سایر پروژه های در آمد زا از مصادیق بارز تحقق اقتصاد درون زا می باشد، افزود: در این راستا شکل گیری اتاقهای فکردر دانشگاه زابل، روندی نو برای مطالعه پروژه های کارآفرین و بررسی نیازهای مبرم مردم منطقه می باشد.
سرپرست دانشگاه زابل با اشاره به صرفه جویی های صورت گرفته در دانشگاه که منجر به پیشرفت در روند کارها شده، رسالت این دانشگاه را تولید علم و حل مشکلات مردم منطقه سیستان دانست و همکاری با ارگان های مربوطه و تولید خزانه گل را ازجمله اولویتها برای مشارکت در توسعه فضای شهري بیان کرد.
دکتر بهلولی، کمک به ایجاد پوشش گیاهی در حاشیه مرز، مشارکت در احیای منابع طبیعی و مرتع داری با جنگل کاری های گسترده، ایجاد دریاچه مصنوعی با پتانسیل نیروی انسانی و جهادی موجود در چاه نیمه را از دیگر برنامه های دانشگاه زابل برای کمک به توسعه منطقه سیستان ذکر کرد.
سرپرست دانشگاه زابل از برگزاری همایش گوهرشناسی در این دانشگاه به عنوان یک فرصت بسیار خوب برای اشتغالزایی یاد کرد و افزود: اگر بر روی خروجی همایشهای علمی، بدرستی برنامه ریزی شود قطعاً منجر به ایجاد اشتغالزایی پایدار خواهد شد.
دکتر موسی بهلولی با اشاره به اینکه بودجه تخصیص یافته به دانشگاه زابل در مقایسه با سایر دانشگاهها از رشد خوبی برخوردار بوده است، از به جریان انداختن تمامی پروژه های عمرانی مسکوت مانده در سالیان قبل، برنامه ریزی برای توسعه تحقیق و پژوهش و ایفای نقش دانشگاه در امورات منطقه با توجه به داشتن ظرفیت بالای هیئت علمی، خبر داد.
گفتنی است در ابتدای این نشست، دبیران تشکلهای دانشجویی جامعه اسلامی و بسیج دانشجویی در خصوص توجه عملی به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و پرهیز از اقدامات شعارگونه در این خصوص تاکید نموده و استفاده بهینه از پتانسیل های منطقه را در این راستا خواستار شدند. اهمیت برگزاری مناظره های انتخاباتی و برگزاری اردوهای زیارتی کربلای معلی و راهیان نور از دیگر محورهای سخنان مطرح شده بود که ضمن موفقیت آمیز خواندن این برنامه ها به برخی از موانع و مشکلات پیش آمده اشاره شد که سرپرست دانشگاه در خصوص رسیدگی به آنها قول مساعد داد.
 
 











کد مطلب: 423866
نام شما
آدرس ايميل شما

توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی