۰
دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۴
سرپرست دانشگاه زابل :

دانشگاه موظف به گسترش و ترویج مرزهای علم است 

دکتر بهلولی سرپرست دانشگاه زابل گفت:در عصر کنونی محور زندگی مبتنی بر علم و تکنولوژی است. افراد متکی به علم نیز نقش محوری در جامعه دارند.
دانشگاه زابل
دانشگاه زابل
به گزارش ندای هیرمند؛دکتر بهلولی سرپرست دانشگاه زابل در جمع دانشجویان عضو انجمن‌های علمی بیان داشت: دانشگاه زابل تحقیقات جامعه محور را از مهمترین رسالتهای خود می داند و در این راستا برای انجمن های علمی دانشجویی نقش ویژه ای قائل است.    
 
 
سرپرست دانشگاه زابل در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع دانشجویان عضو انجمن های علمی بیان کرد: بر اساس سیاست دانشگاه کسی در زمینه پژوهش کار می­کند نباید دغدغه مالی، امکانات و تجهیزات داشته باشند. ایشان خاطر نشان کردند که تحولات در دنیا به مرور زمان انجام شده و در هر دوره زمانی موضوعی خاص نقش محوری داشته است. در عصر کنونی محور زندگی مبتنی بر علم و تکنولوژی است. افراد متکی به علم نیز نقش محوری در جامعه دارند.
 
 
سرپرست دانشگاه زابل افزود: دانشگاه موظف به گسترش و ترویج مرزهای علم است و باید مشکلات منطقه‌ای، ملی و جهانی را حل کند. تحولات اخیر در نظام دانشگاهی و خصوصا در دانشگاه زابل نویدبخش آینده‌ای بهتر برای دانشگاه و تعمیق تاثیرگذاری آن بر جامعه است.
 
 
 ایشان با اشاره به اینکه دانشگاه نسل سوم دانشگاه پژوهش‌محور و تولیدکننده علوم کاربردی هستند، افزود: اکثر سیاست های مطروحه در این دانشگاه‌ها در درجه اول مرتبط با موضوع کارآفرینی است و در همین راستا، دانشگاه زابل به عنوان بستر علمی و با دیدگاه جهانی، سیاست‌گذاری و برنامه ریزی ویژه‌ای دارد.
 
 
دکتر بهلولی تصریح کرد: بر مبنای پژوهش های بین المللی صورت گرفته توسط محققین دانشگاه زابل و بر اساس اعلام موسسه ISC، این دانشگاه حایز رتبه دوم کشوری در توسعه دیپلماسی علمی شده است. قابل توجه است که در تحقق این مهم حدود 50 درصد فعالیت بین المللی دانشگاه در سال 2014 و حدود 40 درصد در سال 2015 توسط هیات رئیسه فعلی دانشگاه صورت پذیرفته است که این نشان از نگاه ویژه مدیریت دانشگاه به امر تحقیق و پژوهش دارد.
 
 
سرپرست دانشگاه زابل با اشاره به سیر تحول دانشگاه‌ها اظهار داشت: دانشگاه‌های نسل اول بیشتر آموزش محور بوده و بیشتر روی بحث آموزش و تربیت نیروی متخصص تاکید داشتند. وی با بیان اینکه در برهه‌ای از زمان دانشگاه های نسل اول کارایی مناسبی داشتند،  افزود: با روند پیشرفت فزاینده علم، دانشگاه‌ها آرام آرام به سمت پژوهش‌مداری حرکت کرده و بدین‌ترتیب نسل دوم دانشگاه‌ها معرفی شدند. وی با بیان اینکه اکثریت دانشگاه‌های ایران از نوع نسل دوم هستند، اظهار داشت: دانشگاه‌های نسل اول و دوم باید به سمت دانشگاه‌های نسل سومی حرکت کنند تا بتوانند ضمن توسعه مباحث بنیادین علمی، پژوهش ها را به ثروت تبدیل کنند.
 
 
وی با بیان اینکه در تحولات جوامع پیشرفته، دانشگاه‌های کار آفرین یکی از مهمترین بسترهای توسعه محسوب می‌شود، تصریح کرد: باید بینش کار آفرینی در سطوح پایین و دانش آموزی بستر سازی شود. سرپرست دانشگاه زابل با بیان اینکه آموزش و پرورش نقش کلیدی در ایجاد این زیر ساخت دارد، تصریح کرد: دانش آموزان باید در مدارس مهارت های متناسب با بازار کار را  فرا گیرند.
 
 

 
 

کد مطلب: 422530
نام شما
آدرس ايميل شما

توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی