۰
چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۳
دکتر بهلولی سرپرست دانشگاه زابل:

باید اثرات دانشگاه در جامعه مشخص شود/دانشگاه می‌تواند به عنوان مرکز کارآفرین و تاثیرگذار در ابعاد منطقه‌ای و ملی عمل کند

دکتر موسی بهلولی گفت:دانشگاه زابل به عنوان یک واحد جهانی بایستی منطبق بر معیارهای بین‌المللی در ارتقای جایگاه خود تلاش نماید.
بهلولی
بهلولی
به گزارش روابط عمومی دانشگاه زابل، دکتر بهلولی سرپرست دانشگاه زابل در جلسه پرسش و پاسخ که با حضور اعضای هیأت علمی این دانشگاه برگزار گردید، به همراه هیات رییسه خود بر صندلی شنیدن انتقاد نشستند و از کلیه بزرگواران حاضر در جلسه خواستند تا تمامی نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را جهت پیشبرد اهداف دانشگاه بیان کنند. در این جلسه افراد مختلف دیدگاه های خود را بیان نمودند و در پایان جلسه از طرف سرپرست دانشگاه لوح سپاس دریافت کردند تا فرهنگ نقد و نقدپذیری در دانشگاه زابل نهادینه شود. شاید در نظر انجام  این عمل برای مدیر یک مجموعه سخت به نظر  رسد ولی با رویکرد دولت تدبیر و امید مبنی بر آزاد نمودن تفکر و اندیشه، دانشگاه زابل نیز از این مقوله پیروی و از هر ایده، تفکر و انتقاد با آغوش باز استقبال می کند.  
در ابتدای این جلسه، دکتر موسی بهلولی، سرپرست دانشگاه ضمن تبریک ولادت حضرت زینب کبری (س) به بیان اهمیت تعامل، بهره‌گیری از خرد جمعی و ایجاد فضای نقد سازنده مبتنی بر سیره امام علی (ع) پرداخت و افزود نگاه جدیدی بر مدیریت دانشگاه زابل حاکم شده و این نگاه همان تفکر نقدپذیری و استفاده از ایده ها و دیدگاه های تمامی افراد بر مدیریت این دانشگاه می باشد.
سرپرست دانشگاه زابل در یک گزارش اجمالی به اهم فعالیت‌های صورت گرفته در نیمه دوم سال در ابعاد مالی، آموزشی و پژوهشی پرداخت و ضمن برشمردن برخی از مشکلات و معضلات مهم کنونی، بر لزوم همکاری و همراهی دانشگاهیان در مسیر حل مشکلات موجود تاکید نمود.
وی موضوعات بسیار مهم شامل ضرورت تاثیرگذاری علمی دانشگاه در ابعاد ملی و جهانی، افزایش استقلال مالی، بهینه‌سازی و مدیریت منابع انسانی، توجه ویژه به موضوع دانشجوپروری و تولید علم را خاطر نشان نمود و افزود:  دانشگاه زابل به عنوان یک واحد جهانی بایستی منطبق بر معیارهای بین‌المللی در ارتقای جایگاه خود تلاش نماید.
سرپرست دانشگاه زابل در ادامه به صرفه‌جویی‌های صورت گرفته در چهارچوب استقرار انضباط مالی و نیز ضرورت کنترل و مدیریت هر چه بیشتر منابع و سرمایه‌های دانشگاه اشاره نمود. همچنین فعال کردن پروژه‌های عمرانی نیز به عنوان یک موضوع حائز اهمیت در روند رشد و توسعه دانشگاه مورد تاکید قرار گرفت.
دکتر بهلولی با تاکید بر لزوم حرکت در مسیر جهانی شدن و توسعه مرزهای علم، به اهمیت گسترش دیپلماسی علمی اشاره و کسب رتبه دوم دانشگاه زابل در کشور را به عنوان نمادی از توانمندی‌های موجود در این زمینه مطرح نمود.
وی افزود: باید به نحوی عمل شود که اثرات دانشگاه در جامعه مشخص شود و مسئولین نیز باور داشته باشند که دانشگاه می‌تواند به عنوان مرکز کارآفرین و تاثیرگذار در ابعاد منطقه‌ای و ملی عمل کند.
در ادامه جلسه، اعضای هیأت علمی به طرح مسائل و مشکلات موجود در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی و مدیریتی پرداختند و هیأت رئیسه دانشگاه نیز ضمن کسب اطلاع دقیق از این موارد به ارایه پاسخ‌ مناسب پرداختند.
کد مطلب: 423274
نام شما
آدرس ايميل شما

توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی