۰
يکشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۳

کاهش ۲۵ درصدی مرگ مادران باردار در سیستان و بلوچستان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: مرگ مادران باردار از سال ۹۲ تاکنون در حوزه تحت پوشش این دانشگاه بیش از ۲۵ درصد کاهش یافته است.
کاهش ۲۵ درصدی مرگ مادران باردار در سیستان و بلوچستان
 به گزارش   سفیر شرق؛ دکتر قاسم میری علی آباد معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: مرگ مادران باردار از سال ۹۲ تاکنون در حوزه تحت پوشش این دانشگاه با تقویت زنجیره تلاش‌ها از بهورز تا کادر درمان بیمارستان بیش از ۲۵ درصد کاهش یافته است.
دکتر قاسم میری علی آباد  اظهار داشت: از آنجایی که مادر محور اساسی خانواده و سلامت مادران تضمین کننده سلامت سایر اعضاء خانواده است حفظ و ارتقاء سلامت آنان یکی از اساسی‌ترین و مهمترین اولویت‌های نظام سلامت محسوب می‌شود.
وی افزود: نیرو‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در واحد‌های مختلف بهداشتی و درمانی هر مورد مرگ مادر را به عنوان یک فاجعه سلامتی تلقی کرده و از تمام توان خود به منظور پیشگیری از وقوع آن استفاده می‌کنند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با اشاره به دستاورد‌های طرح تحول نظام سلامت گفت: دولت تدبیر و امید و مسئولان دست اندرکار از هیچ تلاشی در این راه فرو گذار نیستند به گونه‌ای که دولت با اجرای این طرح حمایت همه جانبه‌ای برای ایجاد بستر‌های لازم خدمات بهداشتی و درمانی در سیستان و بلوچستان انجام داد.
وی ادامه داد: این طرح با توجه به مشکلات اقتصادی مردم سیستان و بلوچستان توانسته علاوه بر کاهش هزینه‌های درمانی در بخش‌های زیر ساختی بهداشتی و درمانی منطقه نیز بسیارتاثیر گذار باشد.
میری تاکید کرد: موافقت با استمرار روند توسعه زیر ساخت‌های بخش بهداشت و درمان در سیستان و بلوچستان نشان دهنده توجه جدی وزیر بهداشت به کاهش فاصله میان این استان با نقاط برخوردار کشور است.
انتهای پیام/
کد مطلب: 429891
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی