۰
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۲
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان:

سازمان ملل برای حمایت از زنجیره شیلاتی سیستان و بلوچستان اعلام آمادگی کرد

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان از اعلام آمادگی نمایندگان سازمان توسعه صنعتی سازمان ملل جهت اجرای پروژه مشترک یک ساله در راستای حمایت از زنجیره شیلاتی استان خبر داد.
45
45
به گزارش ندای هیرمند به نقل از هدایت‌الله میرمرادزهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در چابهار اظهار داشت: 2 نفر از نمایندگان سازمان توسعه صنعتی سازمان ملل (UNIDO) از هفته گذشته با حضور در چابهار چند جلسه با ما و دامپزشکی شهرستان چابهار برگزار کردند و از چند کارخانه فرآوری و عمل‌آوری ماهی و میگو و بندر ماهیگیری شهرستان دیدن کردند و در پی آن آمادگی خود را جهت اجرای پروژه مشترک یک ساله جهت حمایت از زنجیره شیلاتی استان اعلام کردند.
 مدیرکل شیلات استان سیستان و بلوچستان افزود: 2 نماینده سازمان توسعه صنعتی سازمان ملل به منظور بررسی وضعیت زنجیره تولید و مصرف شیلاتی و همکاری این سازمان بین‌المللی برای اجرای یک پروژه یک ساله حمایتی از شیلات و صنایع وابسته از طریق توسعه مهارت‌ها و ارتقای شرکت‌ها در خوشعه‌های فرآوری آبزیان در راستای زنجیره ارزش برای بهبود دسترسی آنها به بازارهای هدف در استان بود.
وی با تاکید بر اینکه سیستان و بلوچستان از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شیلاتی زیادی برخوردار است، گفت: این استان با داشتن بیش از 300 کیلومتر نوار ساحلی، 11 بندر ماهیگیری و جایگاه تخلیه صید، حدود 2400 فروند شناور لنج و قایق، 35 تعاونی صیادی و ایجاد اشتغال برای حدود 100 هزار نفر صیاد به صورت مستقیم و غیرمستقیم، 42 درصد سهم صید بین استان‌های جنوبی، 40 درصد صید کل کشور سهم مهمی در زمینه شیلات کشور برخوردار است.
میرمرادزهی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان تأمین کننده بیش از 60 درصد ماهیان صنعتی کشور است، ادامه داد: این استان با کسب رتبه نخست صید کشور در 2 سال اخیر، رتبه اول صید در غرب اقیانوس هند و رتبه دوم صید در اقیانوس هند، قابلیت 2 بار پرورش میگو در سال، 42 هزار هکتار اراضی مستعد پرورش میگو و شناسایی 4 مکان مناسب جهت پرورش ماهی در قفس در پهنه آبی استان و وجود بیش از 100 واحد فرآوری و عمل‌آوری ماهی و میگو از جایگاه ویژه‌ای در تولید، اقتصاد و اشتغال کشور برخوردار است.
وی با اشاره به ابراز علاقه نمایندگان سازمان ملل جهت فعالیت در این استان، افزود: این افراد تاکید کردند سازمان توسعه صنعتی سازمان ملل با هدف حمایت از ارتقای سیستم تولید در زنجیره شیلاتی استان از جامعه صیادی که ابتدای چرخه  هستند تا بازار مصرف محصول که در انتهای چرخه قرار دارد، پروژه یک ساله تعریف می‌کند و بودجه‌ای را در این زمینه اختصاص داده است.
انتهای پیام/
کد مطلب: 428212
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی