۰
يکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۱
ندای هیرمند گزارش می دهد؛

استخر های ده میلیون تومانی/پروش ماهی اقتصادی پر سود و شیرین

با توجه به شغل اصلی سیستانیان در گذشته که دامداری ، کشاورزی و صیادی بوده است اکثر کارآفرینان به احداث استخر های پرورش ماهی روی آورده اند و یا به پرورش شتر مرغ مشغول هستند.
شیلات
شیلات
به گزارش ندای هیرمند؛ اقتصاد مقاومتی امروزه به یکی از فعالیت های مهم در مناطق محروم تبدیل شده است؛ فعالیت هایی که با وام و تسهیلات بوجود آمده و در نتیجه می تواند به یک شغل پر درآمد تبدیل شود.
با توجه به شغل اصلی سیستانیان در گذشته که دامداری ، کشاورزی و  صیادی بوده است اکثر کارآفرینان به احداث استخر های پرورش ماهی روی آورده اند و یا به پرورش شترغ مرغ مشغول هستند.
کارآفرینان سیستانی با استفاده از واژه اقتصاد مقاومتی امروزه به یکی از موفق ترین کارآفرینان سطح استان تبدیل شده اند و با توجه به آب و هوای منطقه روش های مختلفی را برای پروش شترمرغ،زنبورداری و همچنین احداث استخر های پرورش ماهی مشغول هستند.
حسین سارانی یکی از کارآفرینانی است که با استفاده از وام و تسهیلات اقتصاد مقاومتی توانسته است به یکی از کارآفرینان موفق منطقه سیستان تبدیل شود و امروز با احداث استخر های پرورش ماهی به موفقت های بزرگی دست یابد.
وی می گوید: در ابتدا مبلغ ده میلیون وام از سپاه پاسداران دریافت کرده و به احداث دو استخر خاکی و یک استخر بتنی مشغول به کار شده ام .
 
 

 

 
وی تصریح کرد:  در سال هشت تا ده میلیون از استخر های پرورش ماهی درآمد دارم و تا کنون توانسته ام برای چهار نفر از جوانان روستا اشتغال ایجاد کنم.
سارانی همچنین در کنار پرورش ماهی به کار کشاورزی و پرورش مرغ و دام مشغول است.
وی ابراز داشت: اکنون برای گسترش استخر های پرورش ماهی نیاز به 30 میلیون وام دارم تا بتوانم ضمن ایجاد اشتغال برای جوانان دیگر روستا ماهی بیشتر ی روانه بازار کنیم.
این کارآفرین خاطرنشان کرد: پرورش ماهی شغل مناسب وپر سودی است که ضرر و زیان آن نسبت به سایر مشاغل پرورش دهنده کمتر می باشد و می تواند زمینه ساز اشتغال بسیاری از افراد جویای کار باشد.
 
 
 

 
انتهای پیام/
کد مطلب: 426018
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی