۰
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۹
یادداشت؛

برخورد دو قطبی با ریزگردها در سیستان و خوزستان

هامونی که روزگارانی برای صیادان منبع درآمد محسوب می شد، اکنون تنها چیزی که در آن میتوان مشاهده کرد، قایق های به گل نشسته است.
سیستان
سیستان
به گزارش ندای هیرمند؛ پدیده طوفان و ریزگرد ها بر هیچ کسی پوشیده و نامعلوم نیست استان سیستان و بلوچستان و بخصوص منطقه سیستان چندین سال است که با خشکسالی های پی درپی روبرو بوده و این خشکسالی برشدت ریزگردها در منطقه سیستان افزوده است.
سیستانی که در سالهای نه چندان دور به عنوان انبار غله ایران از آن نامبرده می شد ولی اکنون میتوان از آن به عنوان کانون بحران یا انبار ریزگردها  نامبرد و طبق آمار آلوده ترین شهر جهان به خود اختصاص داده است.
دریاچه هامون که در سالیان گذشته زادگاه گاو اصیل سیستانی و پرندگان مهاجر بوده اکنون به بیابان و کویری تبدیل شده که هربار با اندک بادی که شروع به وزیدن می کند ،میلیون ها تن ریزگرد بر سر و روی مردم می بارد و نفس مردم را می گیرد.
هامونی که روزگارانی برای صیادان منبع درآمد محسوب می شد، اکنون تنها چیزی که در آن میتوان مشاهده کرد، قایق های به گل نشسته است.
برخورد دوقطبي با طوفان و ریزگرد ها را میتوان به وضوح در اولین مناظره انتخابات ریاست جمهوری مشاهده کرد، جایی که کاندیداهای محترم حتی نامی از سیستان به زبان نیاوردند و فقط خوزستان را دیدند.
مگر خبر همین طوفان ها از شبکه های رسانه ملی پخش نشده، مگر کلیپ طوفان  که فاصله یک متری تصویر بردار با خبرنگار که همدیگر رو پیدا نمیکردند در فضای مجازی پخش شده بود را ندیده اند آیا حق مردم مرزدار و رنج دیده سیستان این است.
مردمانی که با همه کاستی ها و رنج های به وجود آمده از بحران خشکسالی و طوفان حاضر به ترک منطقه سیستان نکرده اند و حافظ و نگهبان مرز و بوم خود هستند.
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در مناظره زنده تلویزیونی از سیستان و بلوچستان گفت که وضعیت خوبی دارند اما سوالی که از وی باید پرسید این است که آیا کدام وضعیت خوب؟، شما یکبار به منطقه سیستان سفر کرده اید آن هم به فرمان مقام معظم رهبری برای پیگیری مشکلات منطقه سیستان شما کدام مشکل مردم رنج دیده سیستان را به محضر حضرت آقا گفتید کدام مشکل را حل کردید.
 اصلا شما با آن همه نیروی امنیتی و محافظ های زیاد توانستید جایی از منطقه سيستان رو ببینید ، ده دقیقه حضور شما آن هم از مرز عبور ترانزیت های میلک که هیچ سودی برای مرزنشینان سیستان ندارد.
آيا مسولین و فرمانداران دولت شما جایی از منطقه سیستان را به شما نشان دادند، آیا خانه هایی که با گل و خشت وچوب ساخته شده را دیدید ،آیا خانه های تا سقف پوشیده شده از شدت ریزگردها و شن های روان را دیدید، ندیدید آقای جهانگیری که اگر مشاهده میکردید نمیگفتید سیستان و بلوچستان از وضعیت خوبی برخوردار است.
 
 
یادداشت : جوان سیستانی
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 427030
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی