۰
شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۱
استاندار سیستان و بلوچستان:

نگاه عمومی ملت ایران و افغانستان در احیای تالاب هامون سرمایه اجتماعی است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: نگاه عمومی ملت ایران و افغانستان در راستای احیای تالاب هامون یک سرمایه اجتماعی است.
ز
ز
به گزارش ندای هیرمند به نقل از  خبرگزاری فارس از زاهدان، علی اوسط هاشمی صبح امروز در جلسه کارگروه احیای تالاب هامون، اظهار کرد: اولویت مسئولان منطقه سیستان به ویژه فرمانداران باید برای مقابله با طوفان شن و تبعات آن باشد.
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه آزار خشک شدن تالاب هامون منافع ملی ایران و افغانستان را تحت شعاع قرار می‌دهد، ادامه داد: نقش منطقه‌ای برای سند یکپارچه تالاب هامون باید لحاظ شود و صرفا اجرای طرح ملی نباشد و دبیرخانه احیای تالاب هامون وظایف هر اداره و ارگان را در راستای اجرای طرح تالاب هامون به آنها ابلاغ کند.
هاشمی با بیان اینکه باید طرح احیای تالاب هامون را به دانشگاه‌ها ارسال کرده و در معرض نقد و بررسی قرار داد، گفت: این طرح را به صورت آزمایشی برای مدت یک یا دوسال اجرایی می‌کنیم چرا که برنامه بد از بی‌برنامگی در این زمینه بهتر است.
استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تغییر الگوی کشت و مصرف آب یک ضرورت است که باید در سند آب مورد توجه قرار بگیرد، افزود: برای اجرای طرح تالاب هامون یک مدیر پروژ تعیین شود، نیازی نیست که حتما دولتی باشد، باید از ظرفیت کارشناسان بخش خصوصی و مردمی نیز در این زمینه استفاده کرد‌ و بر اساس برنامه حرکت کردن بدون شعار، برای احیای تالاب هامون نتیجه موثر به دنبال خواهد داشت.
هاشمی بر پرهیز از نگاه بخشی در زمینه اجرای طرح تالاب هامون تاکید کرد و افزود: باید تمامی ادارات مربوطه در اجرای این طرح همکاری کرده و نگاه بخشی در این زمینه قابل قبول نیست.
این مسؤول با تاکید بر اینکه مردم کشور افغانستان را نیز برای احیای تالاب هامون باید حساس کنیم، گفت: عمومیت نگاه ملت ایران و افغانستان در این زمینه یک سرمایه است و در واقع سرمایه اجتماعی تالاب هامون ملت ایران و افغانستان است.

انتهای پیام/
کد مطلب: 425704
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی