استاندار سیستان و بلوچستان:

نگاه عمومی ملت ایران و افغانستان در احیای تالاب هامون سرمایه اجتماعی است

22 آبان 1395 ساعت 12:41

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: نگاه عمومی ملت ایران و افغانستان در راستای احیای تالاب هامون یک سرمایه اجتماعی است.


به گزارش ندای هیرمند به نقل از  خبرگزاری فارس از زاهدان، علی اوسط هاشمی صبح امروز در جلسه کارگروه احیای تالاب هامون، اظهار کرد: اولویت مسئولان منطقه سیستان به ویژه فرمانداران باید برای مقابله با طوفان شن و تبعات آن باشد.
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه آزار خشک شدن تالاب هامون منافع ملی ایران و افغانستان را تحت شعاع قرار می‌دهد، ادامه داد: نقش منطقه‌ای برای سند یکپارچه تالاب هامون باید لحاظ شود و صرفا اجرای طرح ملی نباشد و دبیرخانه احیای تالاب هامون وظایف هر اداره و ارگان را در راستای اجرای طرح تالاب هامون به آنها ابلاغ کند.
هاشمی با بیان اینکه باید طرح احیای تالاب هامون را به دانشگاه‌ها ارسال کرده و در معرض نقد و بررسی قرار داد، گفت: این طرح را به صورت آزمایشی برای مدت یک یا دوسال اجرایی می‌کنیم چرا که برنامه بد از بی‌برنامگی در این زمینه بهتر است.
استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تغییر الگوی کشت و مصرف آب یک ضرورت است که باید در سند آب مورد توجه قرار بگیرد، افزود: برای اجرای طرح تالاب هامون یک مدیر پروژ تعیین شود، نیازی نیست که حتما دولتی باشد، باید از ظرفیت کارشناسان بخش خصوصی و مردمی نیز در این زمینه استفاده کرد‌ و بر اساس برنامه حرکت کردن بدون شعار، برای احیای تالاب هامون نتیجه موثر به دنبال خواهد داشت.
هاشمی بر پرهیز از نگاه بخشی در زمینه اجرای طرح تالاب هامون تاکید کرد و افزود: باید تمامی ادارات مربوطه در اجرای این طرح همکاری کرده و نگاه بخشی در این زمینه قابل قبول نیست.
این مسؤول با تاکید بر اینکه مردم کشور افغانستان را نیز برای احیای تالاب هامون باید حساس کنیم، گفت: عمومیت نگاه ملت ایران و افغانستان در این زمینه یک سرمایه است و در واقع سرمایه اجتماعی تالاب هامون ملت ایران و افغانستان است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 425704

آدرس مطلب: https://www.safireshargh.ir/news/425704/نگاه-عمومی-ملت-ایران-افغانستان-احیای-تالاب-هامون-سرمایه-اجتماعی

سفیر شرق
  https://www.safireshargh.ir