۰
پنجشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۶
فرماندار هیرمند در جمع اصحاب رسانه:

دوازده هزار خانواده از طرح های هفته دولت استفاده می کنند/بزرگترین معضل هیرمند قهر طبیعت است

محمد علی پیری گفت: در هفته دولت 116 پروژه کلنگ زنی و به بهره برداری خواهد رسید که در این بین 12000 خانوار از این طرح ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم استفاده خواهند کرد.
پیری
پیری
به گزارش ندای هیرمند؛ محمد علی پیری فرماندار شهرستان هیرمند  در جمع اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته دولت گفت : شهرستان هیرمند یکی از پنج شهر حوزه سیستان است که 110 کیلومتر مرز مشترک با جمهوری افغانستان دارد در این بین بازارچه مرزی میلک واقع در جنوب این شهرستان را می توان یکی از فعالترین بازاچه های استان نام برد.

وی افزود : مرزنشینان سیستان باید همواره از نعمت مرز استفاده کنند و از اراضی خود که در آن سوی دیوار مرزی قرار گرفته است استفاده بهینه نمایند و از مالکیت افراد خارجی در خصوص اراضی مردم شمال استان جلوگیری نمایند.

پیری خاطر نشان کرد:  روزانه بیش از پانصد ترانزیت از بازارچه مرزی مییلک تردد می کنند که می تواند از نظر اقتصادی و ایجاد شغل های درآمد زا در این منطقه موثر باشد و در کنار آن تبادل کالا از این مرز به سود مردم تمام شود.

فرماندار هیرمند بیان داشت: از آنجایی که یک سوم اراضی کشاورزی در شهرستان هیرمند قرار دارد باید این نعمت را مورد استفاده قرار دهیم و با احداث چاهک ها و طرح آب رسانی به اراضی مردم را به کشاورزی و در کنار آن دامداری تشویق نماییم.

پیری ابراز داشت : در هفته دولت 116 پروژه کلنگ زنی و به بهره برداری خواهد رسید که در این بین 12000 خانوار از این طرح ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم استفاده خواهند کرد.

وی اظهار داشت : بزرگترین معضل در حوزه هیرمند قهر طبیعت با این منطقه است؛همانطور که می دانیم در روزهای پرآبی دریاچه هامون زندگی مردم در روال راحت تری قرار می گیرد و منبع تغذیه در این منطقه شکوفا شده و  تا جایی که حتی به صادرات محصولات کشاورزی نیز ختم می شود.

فرماندار هیرمند با بیان اینکه سهمیه سوخت مرزنشینان براي فروش هر خانوار در شهرستان هیرمند به 1500 لیتر در ماه ميباشد گفت : در هر ماه بیش از بیست و شش ملیون لیتر سوخت سهمیه سوخت مرزنشینان به خانواده ها است که این سوخت توسط تعاوني ها به كشور همسايه فروخته مي شود و سود  حاصل از فروش سوخت به خانوار ها ي شعاع بيست كيلومتر تعلق ميگيرد.
کد مطلب: 424904
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی