۰
شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۳
ندای هیرمند گزارش می دهد:

طرحهای غیر کارشناسی واعمال سلایق شخصی مانعی جدی در پیشرفت و واجرای پروژه های بلااستفاده در منطقه سیستان

با صرف اعتبارات فراوان، مکان هایی طراحی و ساخته شده است که در مقایسه با دیگر جایگاه ها امکان بهره برداری از آن تحت هیچ شرایطی وجود ندارد .
ی
ی
به گزارش ندای هیرمند؛ آنچه تا به امروز بیش از پیش باعث  عدم پیشرفت منطقه سیستان شده  اجراء بسیاری از  طرحها ، بدون اعمال نظر کارشناسان مجرب با صرف هزینه های گزاف است.
 
صَرف هزینه های  بیهوده و غیر متعارف برای طرحهای که   با شرایط محیطی سازگاری نداشته و  هیچگونه توجیه منطقی با بازخوردی مناسب  برای مردم و منطقه را به همراه  نداشته  و علیرغم تاکید برخی افراد بومی وآشنا به شرایط محیطی و فیزیکی مبنی بر نداشتن توجیه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی  اینگونه طرحها اجراء می شود که در مدت زمانی کوتا عدم کارائی و ناکارآمدی آن علاوه بر مردم عادی برای خود مجریان نیز مشخص می گردد. 

در همین زمینه یکی از این طرحها که بعد از چندین سال هیچگونه بازدهی مناسبی را بر خلاف انتظار به دنبال  نداشته است (مجتمع تفریحی) شمال روستای اربابی "تحت عدالت "است که در محلی  نامناسب ودر مسیر شن های روان  که جزو لاینفک زیست محیطی در این منطقه محسوب شده وبرای افراد غیر بومی نیز  در شرایط طوفانهای نسبتا ملایم  نیز غیر قابل تحمل می باشد.

 با صرف اعتبارات فراوان، مکان هایی طراحی و ساخته شده است که در مقایسه با دیگر جایگاهها  امکان بهره برداری از آن تحت هیچ شرایطی وجود نخواهد داشت . 
 


صرف نظر از مکان در نظر گرفته شده بدین منظور  که مطمئناً ساحل دریاچه مدنظر بوده است تعدادی  الاچیق با یک باب ساختمان بصورت مجتمعی تفریحی ، گردشگری  احداث  که اکنون با گذشت چندین سال بلا استفاده و  به مخروبه ای تبدیل شده است  بطوری که میتوان گفت حتی یک مسافر و یا گردشگر داخلی هم از آن استفاده ای نداشته است که اگر این امکان در مجاورت اسکله صیادی و مشرف بر هامون  ساخته می شد، حداقل رهگذران عبوری استفاده ای حتی مقطعی از آن داشتند . 

لذا به منظور بهره برداری بهینه ، این پروژه می توانست در منطقه ای دیگر از سیستان و یا در همان منطقه ومکانی مناسب  که نتیجه ای مطلوب را به همراه داشته باشد و افراد بتوانند استفاده ای مناسب از آن داشته باشند در نظر گرفته شود .

در کنار این طرح ودر محل اسکله روستای اربابی (تخت عدالت) مجتمع بهداشتی بین راهی قرار دارد که از سوی شرکت توسعه ایرانگردی و  جهانگردی در حال احداث و پس از چند سال بصورت نیمه کاره رها گردیده است که در صورت توجه وتکمیل در آینده ای نچندان دور به مخروبه تبدیل خواهد شد .

با این حال یکی از مهمترین عوامل پیشرفت و بهره برداری کارشناسی شده در دراز مدت وکوتاه مدت ، استفاده از نظرات وتجربیات افراد صاحب نفوذ در  منطقه است  که صرف نظر از اِعمال سلیقه فردی می تواند کارآمدی و اثر گذاری بسیار زیادی را داشته باشد.
انتهای پیام/8136
کد مطلب: 424695
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی