۰
پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۸
ندای هیرمند گزارش میدهد:

تکمیل محرومیت سیستان با پروژه های نیمه تمام/اورژانس شمال شهرستان هیرمند نیاز به همت مسئولین

خدمات بهداشتی و درمانی امروزه با توجه به پیشرفت علم به یکی از مهمترین نیاز های جامعه تبدیل شده است.
اورژانس
اورژانس
به گزارش ندای هیرمند؛ خدمات بهداشتی و درمانی امروزه با توجه به پیشرفت علم به یکی از مهمترین نیاز های جامعه تبدیل شده است که می تواند علاوه بر پیشگیری بیماری های واگیردار در بین مردم نیاز های اولیه درمانی همانند پانسمان،تزریق و ... را بر طرف کند.
با توجه به روند رشد جمعیت در سال های اخیر مراکز درمانی در سطح شهر نیز موظفند خدمات دهی  خود را بالاببرند و همچنین با احداث مراکز درمانی در روستا ها و یا بخش هایی که از مرکز شهر دور هستند در جهت رفاه مردم میسر واقع شوند.
بدیهی است که هنوز در برخی از روستاها خدمات بهداشتی درمانی تا آن حدی که مورد انتظار مردم قرار دارد مورد توجه قرار نگرفته و برخی از بیماران به اجبار باید مسافت های طولانی را در جهت بهبود بخشیدن به بیماری خود طی کنند.
در این سال ها منطقه سیستان با توجه به قرار گرفتن در محرومیت و فقر مردمان آن بسیاری از خدمات رسانی ها نیز در این منطقه نادیده گرفته می شود و مدتی بعد به فراموشی سپرده خواهد شد.
همانطور که بارها کارشناسان اعلام کرده انده استان سیستان و بلوچستان یکی از رکورداران بیماری سل در کشور است، بیماری که منشاً اصلی آن حجوم ریزگردها به مدت هفده سال به ریه های مردمی است که در مجاور طوفان ها قرار گرفته اند.
با این حال انتظار میرفت، حال که محیط زیست تا کنون نتوانسته از حجوم ریزگرد ها جلوگیری کند حداقل سازمان بهداشت و درمان با احداث مراکز درمانی و اورژانسها  در مناطقی که در تیر راس طوفان ها قرار دارند به یاری مردم این نقطه از خاک کشور بشاتبند.
بخش قرقری شهرستان هیرمند منطقه ای است که با توجه به اینکه مسافت آن تا مرکز شهرستان بیش از بیست کیلومتر فاصله دارد  به دلیل قرار گرفتن در حاشیه دریاچه هامون اولین منطقه ای لقب می گیرد که مورد حجوم ریزگردهای ناشی از  طوفانهای 120 روزه سیستان است .
اما تنها اورژانس این منطقه  که قرار بود پنج سال پیش احداث شود ساختمان آن نیمه کاره رها شده و  اکنون همانند خانه مخروبه ای در میان این بخش جولان می دهد.
 
پیمان کار قبلی بد قولی کرد
 
 دکتر مهران عبادتی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان هیرمند در گفت و گو با ندای هیرمند گفت: با توجه به نیاز های مردم در این منطقه کلنگ احداث اورژانس فوریت های 115 در بخش قرقری به زمین زده شد که بخشی از این پروژه توسط پیمان کار گذشته انجام شد.
وی افزود : متاسفانه در اواسط پروژه با بدقولی پیمان کار مواجه شده و ساختمان اورژانس قرقری نیمه تمام ماند.
دکتر عبادتی بیان داشت : اصولا مشکلات اورژانس های سطح شهر در نظارت شبکه و بهداشت شهرستان هیرمند نمی باشد و فقط این اداره موظف است مشکلات را به سازمان اصلی در زابل گزارش دهد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان هیرمند تصریح کرد: با توجه به پیگیری های بخشدار قرقری و همچنین شبکه و بهداشت هیرمند مناقصه هایی در خصوص جذب پیمان کار جدید صورت پذیرفته است تا پیمان کار جدید شناسایی و این پروژه که از اهمیت بالایی نیز برخوردار است ادامه پیدا کند.
وی ابراز داشت : در سطح شهرستان هیرمند دو اورژانس در مرکز شهر و روستای شندول مستقر هستند تا با توجه به الویت مریض به انجام فوریت های پزشکی بپردازد . 
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 424127
نام شما
آدرس ايميل شما

توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی