۰
پنجشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۸
شهدای که در اوج عظمت و گمنامی غریب ماندند:

وعدهای که در روز تشییع شهدا داده شد اما عمل نشد 

نزدیک به 2 سال است که از تشییع پیکر پاک ومطهر دو شهید گمنام در شهرستان هیرمند میگذرد، اما امروز تنها در مناستهای خاص به سراغشان می آییم و دیگر از یاد می روند .
شهدای گمنام
شهدای گمنام
به گزارش ندای هیرمند؛ واژه شهید وشهادت واژه ای مقدس است که شاید هیچ مقیاسی برای اندازه گیری عظمت و بزرگی آن نتوان پیدا کرد چرا که ارزش شهادت با ارزشترین ارزشهاست .
نزدیک به 2 سال است که از تشییع پیکر پاک ومطهر دو شهید گمنام در شهرستان هیرمند میگذرد ، شهیدانی که در اوج گمنامی به واسطه جایگاه رفیع به شهرها وروستاهای ایران اسلامی خیر وبرکات بسیاری را ارزانی داشته اند .
شهیدانی که در حساسترین دوران انقلاب و ایران از جان ومال و تمامی تعلقات دنیایی خویش گذشتند وبا اقتدار وعظمت از کیان وسرزمین اسلامی دفاع کردند و امروز که بعد از 37سال در این منطقه ارام گرفته اند چه غریبانه آرامی که کمتر توجهی از سوی مسئولین در قبال دینی که به گردن همه ما دارند انجام نمی شود .
در روز تشییع پیکر پاک این شهیدان والا مقام بسیاری از مسئولین حضور داشتند و اولین پیشنهاد مطرح شد ساخت جایگاهی  در شان ومنزلت این شهیدان بود.
اما امروز که نزدیک به دوسال است مهمان  مرز داران هیرمند هستند تنها در مناستهای خاص به سراغشان می آییم و دیگر از یاد می روند .
با یک محاسبه سر انگشتی از اعتبارات هزینه شده در کل شهرستان ، شاید سهم این شهیدان درصد اندکی از آنجه در قالب هزینه های اجرای  در سر فصلهای  گوناگون صورت نی گیرد باشد که این روزها به دلیل سوء مدیریت در مسیرهای هزینه می شود که شاید کمتر منفعتی برای مردم ومنطقه داشته باشد .  
علی ایحال امید است دست اندکاران عرصه جهاد،شهادت و سازندگی آستین همت بالا زده و با ایحاد  جایگاه ویادمانی  در خور شان این شهیدان گوشه ای از حقی را که امروز کرسی نشینی بر صندلی های گردان نصیب ماها شده است را ادا کنیم .
مخاطب خاص ما در این زمینه مدیر کل حفظ آثار وارزشهای دفاع مقدس و در کنار ایشان مسئولین اجرائی در راس هرم تصمیم گیری در تخصیص اعتبارات خاص  در این زمینه است که همت و تلاش مرز نشینان هیرمند نیزمنابع محلی  میتواند به عنوان سهمی بسزا در این کار ارزشی وماندگار داشته باشد .
انشاالله
کد مطلب: 423522
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی