۰
شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۴
ندای هیرمند گزارش می دهد:

گرد و غبار سیستان به مزار شهداء هم رحم نکرد/غربت سرداران بی پلاک در شهرستان مرزی هیرمند

پیکر دو شهید گمنام شهرستان هیرمند بیش از دو سال است که در این شهر تشییع شده که در این بین در سایه کم توجهی مسئولین در خصوص احداث یادمان شهداء مظلومیتشان را بیش از پیش دو چندان کرده است.
غربت شهدا گمنام
غربت شهدا گمنام
به گزارش ندای هیرمند؛ شمال استان سیستان و بلوچستان بیش از 18 سال است که با پدیده ای بنام گرد و خاک دست و پنجه نرم می کند که این معظل با خشک شدن سومین دریاچه بزرگ ایران آغاز گردید که در این میان  بسیاری از افراد حاشیه تالاب را از منطقه رانده و اندک خانواده هایی که قصد مهاجرت را نداشتند به انواع بیماری های تنفسی دچار کرد.

معضل هجده ساله امروزه رونق اقتصادی منطقه را نیز از بین برده است و فقر را به سرعت در منطقه گسترش داده است حوزه سیستان با توجه به این  عوامل و مشکلات از نگاه دولت نیز گاهی اوقات به تبعید گاه نیز معرفی می شود.

اما امروزه این طوفان ها درد جدید را بر دوش افراد شهرستان هیرمند نهاده است دردی که می تواند با پیگیری کوچک از سوی مسئولین جلوگیری شود و آرامش را به دلهای دو عزیز آرامیده در خاک و همچنین همرزمانشان برگرداند.

هیرمند بیش از دو سال است که میزبان دو شهید گمنام است که همواره فضای معنوی خاصی به این شهرستان اعطا نموده اند؛ شهدا در هر خاکی که آرامیده شوند مقدس هستند و پیکر پاکشان قطعا موجب خیرات و برکات در آن منطقه خواهد شد .
 
 

 

اما امروزه طوفان های سهمگین سیستان به مزار این دو شهید پاک و مطهر نیز در نگاه کوتاه مسئولین رحم نکرده  و باعث شده است که گرد و غبار بیش از آن که در شان و نام شهید باشد بر روی مزار این دو شهید بنشیند.

بیش از دو سال است که دو شهید گمنام هیرمند همانند گمنامیشان در گوشه ای از این شهر آرامیده اند و علاوه بر قول های که  از سوی مدر خصوص ساخت یادمان داده شده است در غربت به خاک سپرده شده اند.  

مهدی غفران یکی از شهروندان شهرستان هیرمند است که در برخی از روزها با خرید گلاب به دیدن این دو شهید می آید و علاوه بر غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا فاتحه ای برای روح پاک آنان می فرستد.
 

 

وی در خصوص وظیفه افراد جامعه در قبال شهدا و جانبازان گفت : امروزه اگر امنیتی است به برکت ریخته شدن خون پاک این افراد می باشد؛ آنان که از خودگذشتگی و جان فشانی هایشان دست دشمن را از سرزمین ایران کوتاه کردند.

غفران افزود : همه ی افراد جامعه خادمین شهدا هستند و همواره یاد شهدا را باید زنده نگاه داشت و عملکردی در شان و منزلت این شهداء انجام داد؛ مسئولین می توانند با صرف هزینه ای کوچک یادمانی  برای این دو عزیر احداث نمایند تا از غربت این دو شهید گمنام کاسته شود.

غفران خاطرنشان کرد: قطعا زنده نگه داشتن یاد شهداء در زندگی روزمره انسان تاثیر بسایی دارد ، شهداء قهرمانانی هستند که بر نسل های آینده باید به عنوان یک اسطوره یاد شوند.
 
گفتنی است که این دو شهید بزرگوار در عملیات تک دشمن در سال 67 در جزایر مجنون به شهادت رسیده‌اند که یک شهید 20 ساله و شهید دیگر 25 ساله می باشد.
 
مزار شهدای گمنام شهرستان هیرمند امروزه به مکانی تبدیل شده که اکثریت مراسمات شهرستان از جمله نماز عید فطر و قربان و همچنین انواع راهپیمایی ها به مزار این دو شهید بزرگوار ختم میشود.
 
هر ساله به مناسبت های گوناگون غبار رویی و عطر افشانی مزار این دو شهید گمنام توسط مسئولین این شهرستان انجام می شود اما آن چه که گویاست بی توجهی مسئولین نسبت به آرامگاه این دوشهید می باشد.
 
 

 
انتهای پیام/
  
کد مطلب: 424708
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی