۰
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۷
ندای هیرمند گزارش میدهد:

بسته ماندن درب سالن های ورزشی چه بر سر جوانان سیستان آورده است؟

از آنجایی که مصرف مواد مخدر همانند قلیان و ماده ناس در بین جوانان در حال افزایش است،این همت را میطلبد که مسئولین مربوطه حداقل کاری که می توانند در جهت رشد ورزش منطقه انجام دهند تا جوانان این این خطه از خاک جمهوری اسلامی ایران به بی راهه کشانده نشوند.
قلیون
قلیون
به گزارش ندای هیرمند؛شهرستان مرزی هیرمند در 30 کیلومتری شهر زابل و همجوار با نقطه صفر مرز ایران و افغانستان قرار دارد که چند سالی است که اسم شهرستان را یدک میکشد.
شغل بسیاری از خانواده ها در گذشته با تبادل کالا در مرز از جمله قاچاق سوخت می گذشت اما امروزه به دلیل بسته شدن مرز این شغل پر درآمد به فراموشی سپرده شد.
هیرمند شهر بسیار جوانی است که در تمامی سطح این شهرستان میتوان جوانان زیادی را مشاهده کرد ، اما این جوانان چه کارهای مفیدی انجام داده اند؟
در منطقه سیستان ورزش فوتبال و کبدی علاقه مندان بسیاری را در خود می بینید همانطور که بسیباری از اعضای تیم ملی کبدی ایران را سیستانیان تشکیل می دهند.
اما آنچه مورد بحث است ترمیم فضاهای ورزشی از قبیل تعویض کف پوش سالن ها،احیای تنها زمین چمن مصنویی هیرمند و...میباشد که خیل عظیمی از جوانان را اندک اندک از ورزش دور میسازد و گرایش آنها را به فضاهای خطرناکتری پرورش می دهد.
از آنجایی که مصرف مواد مخدر همانند قلیان و ماده ناس در بین جوانان در حال افزایش است،این همت را میطلبد که مسئولین مربوطه حداقل کاری که می توانند در جهت رشد ورزش منطقه انجام دهند تا جوانان این این خطه از خاک جمهوری اسلامی ایران به بی راهه کشانده نشوند.
احیای سالن های ورزشی مهم ترین دغدغه جوانان
محمد علی پیری فرماندار شهرستان هیرمند گفت: شهرستان هیرمند برای رشد و توسعه بیشتر نیازمند اختصاص اعتبارات و اهتمام ویژه مسئولان است لذا باید با برنامه‌ریزی‌ها و تدابیر اندیشیده شده مسیر تحولات اساسی در این شهرستان را طی کنیم.

پیری خاطرنشان کرد: توجه به نیازها و خواسته‌های جوانان این شهرستان یکی از مهمترین مسائلی است که باید مرتفع شود.

وی بیان داشت: رفع مشکلات بیکاری، احداث و راه‌اندازی سالن‌های ورشی، ایجاد مراکز فرهنگی و ... از مهمترین نیازهایی است که می‌تواند از دغدغه‌های جوانان نیز محسوب شود.

وی با تاکید بر توجه به روستاها و مناطق محروم اظهار داشت: وزارت ورزش و جوانان به جز مراکز استان ها باید نگاه به مراتب ویژه تری به شهرستان ها و روستاها داشته باشد.
ورزش ابزاری مهم به منظور پیشرفت ارزش‌های اسلامی
امیر فرزادی معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش هیرمند اظهار داشت: امروزه ورزش در زندگی مردم نقش مهمی دارد از این رو توجه به اخلاق ورزش در میان تمام دست‌اندرکاران ورزش مسئله‌ای حائز اهمیت است.
وی افزود: ورزش بستری مناسب برای هدایت خلاقیت و بروز استعدادهای جوانان منطقه می‌باشد، با برنامه ریزی دقیق در فضاهای آموزشی میتوان ورزش را به صورت یک فرهنگ به جوانان معرفی کرد.
فرزادی بیان داشت: ورزش ابزاری مهم به منظور پیشرفت ارزش‌های اسلامی و زمینه دوری جوانان از ناهنجاری‌های اجتماعی را فراهم می‌کند.
 
کد مطلب: 422881
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی