۰
سه شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۵
گزارش ندای هیرمند از انکار تا واقعیت؛

افزایش آمار اعتیاد جوانان در پی بی توجهی به اماکن ورزشی

امروزه بسیاری از جوانان به دلیل کمبود اماکن ورزشی و همچنین رکود کسب و کار در جنوب شرق کشور به مواد مخدر روی می آورند.
ورزشی
ورزشی
به گزارش ندای هیرمند؛ اصولا افراد به دلیل انرژی و نیروی جوانی در سنیین مختلف به ورزش های مورد علاقه و محبوب خود روی می آورند که در این بین از میان آنان نیز استعداد های نابی را می توان کشف، و در آینده از آن استفاده نمود.
حال در مناطقی که کمتر به ورزش توجه می شود این نیروی ارزشمند را برخی ها در جهت کسب و کار بکار گرفته تا بتوانند آینده خود را با مهارتی که کسب می کنند تامین کرده و زندگی ایده عالی برای خود و خانواده رقم زنند.
اما نوع دیگری از مناطق وجود دارد که علاوه بر نبود کسب و کار در آن منطقه  جوانان با کمبود شدید امکانات ورزشی مواجه هستند تا ورزش محبوبشان را حتی در زمین های خاکی که خودشان وقف اداره ورزش و جوانان کرده اند نتوانند به کار گیرند و در آن به میدان آیند.
پیامد بیکاری و کمبود امکانات ورزشی قطعا به دنبال داشتن افزایش آمار معتادین جامعه است که با توجه به هم مرز بود استان سیستان و بلوچستان  با کشور افغانستان که جولانگاه تولید مواد مخدری همچون تریاک است جوانان زیادی را به این سو خواهد کشاند.
اما در روستای میلک شهرستان هیرمند برخی از جوانان جویای ورزش از عدم بکارگیری امکانات در این روستا از سازمان مربوطه گلایه هایی دارند.
رضا اربابی یکی از اهالی روستای میلک در گفت و گو با ندای هیرمند گفت : مردم علاقمندبه ورزش روستای جانی میلک مقداردوهکتاراززمینهای کشاورزی خودراجهت توسعه فرهنگ ورزش درنقطه صفرمرزی به اداره ورزش وقف کردنداما در قبال وقف زمین هیچ یک از مسئولین اداره ورزش استان وشهرستان بازدیدی ازاین زمین نداشته اند.
وی افزود: قطعا در هر کجا این مقدار از زمین به اداره وقف می شد مورد حمایت و در اسرع وقت در دست ساخت قرار می گرفت تا مردم دیگر مناطق نیز تشویق به وقف کردن زمین های غیر استفاده خود شوند.



 
اربابی بیان داشت : هرروزجوانان زیادی ازاین منطقه دچاراعتیادمیشوندکه برای اصلاح هرنفرجامعه هزینه های هنگفتی باید پرداخت  اگردرچنین مناطقی سالن ورزشی احداث شودواماکن فرهنگی ایجادشود قطعا فضای شهرستان عوض خواهدشد و جوانان بسیاری از مواد خانمان سوز به دور خواهند ماند.
وی ابراز داشت : طی نامه ای که تعدادی از جوانان به اداره ورزش و جوانان استان در جهت پیگیری زمین وقف شده داده اند دو سال است که هیچگونه جوابی از سوی سازمان مربوطه دریافت نشده است .
اربابی اظهار داشت : دولت تدبیر و امید که خود را حامی جوانان میداند باید در خصوص مناطق محروم توجه بیشتری نشان دهد تا اماکن ورزشی تبدیل به جولانگاه مواد مخدر نشود.
 
کد مطلب: 424337
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی