۰
سه شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۷
ندای هیرمند گزارش میدهد؛

انتظار ورزشکاران در بهبود فضاهای ورزشی/اداره ورزش و جوانان هیرمند نیازمند مشارکت جمعی

اداره ورزش و جوانان شهرستان هیرمند پس از یک دوره پر فراز ونشیب که با مشکلات فراوانی در امر ورزش مواجه بود اینک با تغییر در سیستم مدیریتی مصمم است تا این محدودیتها را مرتفع و جایگاه ورزش شهرستان را ارتقاع بخشد .
ل
ل
به گزارش ندای هیرمند؛اهمیت و توجه به ورزش و تلاش برای  توسعه آن در جامعه، به جهت  آثار سودمندی است که به دنبال دارد، چراکه ورزش کردن مایه پرهیز از بیکاری، مبارزه با کسالت و تنبلی، افزایش توانایی های جسمی و روحی، شجاعت، سلامت جسمانی و فکری و نیز وسیله ای برای جمع گرایی و اجتماعی شدن است.
آثار فردی ورزش، بر جنبه های گوناگون فرد اثرمی گذارد. حرکات ورزشی، از یکسو قدرت و توانایی جسمانی ورزشکار را افزایش می دهد و از سوی دیگر، باعث سلامت بدن انسان می شود؛ نعمتی که به تعبیر (امام علی علیه السلام) از زیادی مال بهتر است.
 ورزش همچنین به تعادل جسم و جان آدمی می انجامد با ورزش، انسان از روح و روانی  با نشاط برخوردار می شود و روح با نشاط، بدن را سرشار از طراوت و شادابی می سازد و البته بدن سالم هم، روح و جان را در دست یابی به مدارج کمال یاری می رساند.
به همین دلیل توجه به امر ورزش وجوانان  یکی از اولویت های نخست جوامع  بشری است خصوصاً درمحیلی از اجتماع که به جهت محدودیتها فرهنگی ، محیطی ، اجتماعی و قرار گرفتن در نقطه صفر مرزی در معرض بسیاری  از ناهنجاریهای اجتماعی قرار دارد .
اما علیرغم اهمیت این مسئله ، کمبود امکانات ورزشی  از سوی و بی توجهی مسئولین به نیازهای جوانان از سوی دیگر  باعث شده است تا بسیاری از آنان که علاقه ای دو چندان به ورزش و پرداختن به رشته های ورزشی دارند  از بسیاری خدمات بی بهره باشند و در سخت ترین شرایط ممکن به تمرینات ورزشی بپردازند .
اداره ورزش و جوانان شهرستان هیرمند پس از یک دوره پر فراز ونشیب که با مشکلات فراوانی  در امر ورزش  مواجه بود  اینک با تغییر در سیستم مدیریتی  به مدد یک بانوی فداکار که مدت زمان کوتاهی است   سرپرستی این اداره را بر عهده گرفته  مصمم است تا این محدودیتها را مرتفع و جایگاه ورزش شهرستان را ارتقاع بخشد .
همه نیک میدانیم که فائق آمدن بر مشکلاتی که سالهاست تلمبار شده است علاوه بر تامین اعتبار ویژه مستلزم مدیریت بهینه و زمان مناسب است و در این مسیر عدم امکانات وتجهیزات  در سالنهای ورزشی ، نبود اعتبار کافی جهت  تجهیز این مکانها  ، عدم استقبال مسئولین  شهرستان و بی توجهی به امر ورزش و جوانان از عمده  مشکلات فراوانی است که این روزها اداره ورزش،و جوانان با آن روبرو بوده  بطوریکه برای اعزام ورزشکاران به مسابقات استانی و کشوری با کمبود اعتبار مواجه است .
علیرغم تمام مشکلات  موجود این اداره عزم خود را جزم نموده  تا با بهره گیری از ظرفیتهای موجود ، همراهی و همکاری ورزشکاران ، و تلاش بی وقفه اولویت نخست خود را تجهیز مکانهای ورزشی و خصوصا خانه ی  وشوی شهرستان که این روزها افتخارات ارزشمندی را برای شهرستان به ارمغان آورده است قرار دهد تا در آینده ای نچندان دور شاهد موفقیت ودرخشش جوانان این شهرستان در مسابقات رده کشوری و تیم ملی باشیم .
به منظور اهمیت مقوله ورزش و آگاهی بیشتر  به سراغ سرپرست اداره ورزش،و جوانان شهرستان رفتیم تا از نزدیک برنامه ها ومشکلات را جویا شویم  .
 
 اداره ورزش و جوانان هیرمند نیازمند مشارکت جمعی
 
مریم گلوی اولین بانوی است که سرپرستی اداره ورزش وجوانان را در استان بر عهده دارد .
در نگاه نخست از لابلای گفته های وی می توان به عزم راسخ این بانوی فعال  و توجه به امر ورزش جوانان در تمام زمینه های پی برد .
وی از کاستیهای اداره ورزش اینگونه سخن می گوید : علیرغم اینکه اداره ورزش و جوانان در شهرستان هیرمند  از چندین سال قبل شروع بکار نموده است اما با مشکلات فراوانی در امر ورزش  روبرو هستیم  .
گلوی افزود: نبود امکانات و تجهبزات ورزشی ، عدم توجه مسئولین به امر ورزش وجوانان ، عدم استقبال ورزشکاران به جهت نیود امکانات ، و عدم همکاری شهروندان که هریک شاید یک فرزند جوان را در منزل داشته باشند از عمده مشکلات این اداره در بحث ورزش است .
وی تصریح کرد : تمام سعی و تلاش ما این است تا بتوانیم فضای مناسب ورزشی را برای نوحوانان ،جوانان و حتی بزرگسالان  فراهم کنیم ، اما محدود بودن اعتبارات در این زمینه مانعی جدی در مسیر  توسعه و زیر ساختهای ورزشی است .
مریم گلوی مشکل اعزام ورزشکاران به مسابقات استانی و کشوری را علیرغم استعداد و توانمندی در موفقیت ومدال آوری به دلیل نبود اعتبار و پرداخت هزینه های جانبی از عمده ترین مشکلات این اداره عنوان کرد  و افزود : تعدادی از ورزشکاران که به مسابقات برون شهرستانی اعزام می شوند  از هزینه شخصی استفاده می کنند که با توجه به شرایط موجود در منطقه بسیاری از این عزیزان قادر به تامین این هزینه نبوده و از  راهیابی به مسابقات باز می مانند .
وی موفیقت و  راه یابی محمد حسن شهریاری وشوکار این شهرستان به اردوی انتخابی تیم ملی را به شهروندان و جامعه ورزشی شهرستان هیرمند تبریک گفت وافزود : در حال حاضر با توجه به حساسیت موضوع  تجهیز خانه وشوی شهرستان از اولویتهای نخست است تا از این موفقیت بدست آمده بتوانیم در ارتقاع سطح کیفی ورزش شهرستان استفاده کنیم اما در این بین با کمبود اعتبار مواجعه هستیم و بخشهایی ناتمام مانده است.
گلوی اظهار داشت : اداره ورزش وجوانان  در خدمت جوانان است و در همین راستا به همکاری همه اقشار نیازمندیم تا در تجهیز این فضا یاریگر ما و جوانان جویایی  مقام در این شهرستان باشند.
 

 
بدون تردید ورزش، یکی از مسایل و موضوعات با اهمیت هر جامعه به شمار می آید و تعداد بی شماری از افراد، به انواع ورزش علاقه مند هستند و بخشی از وقت خود را بدان اختصاص می دهند دین مبین اسلام هم به ورزش و ورزشکار به دیده احترام می نگرد؛ زیرا ورزش می تواند آدمی را در رسیدن به کمال انسانی یاری رساند و اسلام هم هر عملی را که به آدمی در رسیدن به کمال کمک می کند، ارج می نهد و آن را مطلوب می داند.
با این حال و آنچه در خصوص مشکلات این بخش که از اهمیت ویژه ای به جهت پبشگیری از بسیاری ناهنجاریهای اجتماعی برخوردار است  و  این روزها جوانان را تهدید می کنند برای رسیدن به یک شرایط ایده آل نیاز به یک عزم جدی است  که  مشارکت عمومی ، مسئولین ادارات ، نهادها وسازمانها ، خیرین ، نیکوکاران و ساکنان شهرستان می تواند  شرایط مناسبی  را برای ورزش شهرستان و جوانان به همراه داشته باشد .
با امید به اینکه در آینده ای نچندان دور شاهد موفقیتهای بیش از پیش جوانان و نوجوانان در رقابتهای ورزشی باشیم .
انتهای پیام/
کد مطلب: 426163
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی