۰
شنبه ۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۵

مراسم تکریم و معارفه مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، برگزار شد

آیین تکریم مسئول سابق و معارفه مسئول جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه زابل  با حضور حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی نماینده استانی نهادنمایندگی مقام معظم رهبری برگزار گردید.
تودیع و معارفه
تودیع و معارفه
به گزارش ندای هیرمند؛آیین تکریم مسئول سابق و معارفه مسئول جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه زابل  با حضور حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی نماینده استانی نهادنمایندگی مقام معظم رهبری برگزار گردید.
دکتر بهلولی سرپرست دانشگاه زابل، در این مراسم گفت: دانشگاه یک مرکز علمی است منتهی از نگاه دینیِ ما، یک مرکز دینی و فرهنگی می باشد؛ یعنی بایستی به بُعد فرهنگی نیز توجه شود.
سرپرست دانشگاه زابل افزود : شعار داده می شود که دانشگاه نسل سه مشکلات مردم را حل کند، بخشی از مشکلات؛ ما فرهنگی است که داریم اگر این مشکلات فرهنگی را بتوانیم حل کنیم خیلی از پیشرفتهای علمی راحت تر می شود.»
وی در ادامه سخنان خود یاد آور این نکته شدند که روحانیت نماد ایمان و علم است و از آنجا که ما نیاز به تذکر داریم که در معارف دینی همان امر به معروف و نهی از منکر است؛ دفتر نهاد و مسئول نهاد همواره باید به ما تذکر بدهند، تاایمان را در ما تقویت کنند.
دکتر بهلولی ضمن، تقدیر و تشکر از فعالیت های حجت الاسلام قلندری در دوران تصدی مسئولیت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه زابل و خیر مقدم به حجت الاسلام میری قلعه نو مسئول جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، را به عمل آورد.
همچنین در این مراسم؛ حجت الاسلام و المسلمین پور ذهبی بیان داشت « آنچه را که مجموعۀ حوزه و مجموعۀ دانشگاه را کنار هم در دانشگاه جمع می کند؛ علم و تعلم علم است
وی همچنین در طی سخنرانی خود به یادآوری نکاتی از سخنان رهبری در مورد دانشگاه و کار فرهنگی به خصوص در دیدار مقام معظم رهبری در دیدار با روسای دانشگاه ها پرداختند و گفت: « کار فرهنگی دانشگاه اینگونه است؛ افرادی تربیت کند که مؤمن، متخلق به اخلاق اسلامی و انقلابی باشند»
 
وی تصریح کرد : قبل از انقلاب؛ روحانی، دانشگاهی را به چشم یک ملحد و از آن طرف هم دانشگاهی، روحانی را به چشم یک متحجر نگاه می کرد اما الحمد الله به برکت انقلاب وحدتی بین حوزه و دانشگاه صورت گرفت که این سوء تفاهم ها همه برداشته شد. نفس قدسی امام در این مملکت باعث شد این سوء تفاهم ها در مرحله اول برداشته بشود. مرحله بعدی، دوره جنگ تحمیلی بود که قشر روحانی و دانشجو پا به پای هم شهید دادند
 
کد مطلب: 422613
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی