۰
پنجشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۹
رئیس دانشگاه زابل:

خط تولید روغن زیتون در دانشگاه زابل راه‌اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه زابل گفت: به زودی با تحقیقاتی که بر روی زیتون با توجه به شرائط اقلیمی سیستان انجام شده خط تولید روغن زیتون در دانشگاه زابل راه‌اندازی می‌شود.
ل
ل
به گزارش ندای هیرمند؛موسی بهلولی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: به زودی با تحقیقاتی که بر روی زیتون با توجه به شرائط اقلیمی سیستان انجام شده خط تولید روغن زیتون در دانشگاه زابل راه‌اندازی می‌شود.
رئیس دانشگاه زابل گفت: اکنون نیز حدود 15 تن زیتون در زابل تولید شده که زمینه خوبی در جهت تولید و فرآوری آن وجود دارد و هدف بیشتر تشویق مردم به کاشت زیتون است و با نگاه فرهنگی دانشگاه در این موضوع فعالیت دارد و از هر100 کیلو زیتون 15 کیلو می‌توان روغن زیتون به دست آورد.
وی در ارتباط با سیاست‌های دانشگاه گفت: وظیفه مهم دانشگاه زابل گسترش مرزهای علمی است و ما برای نخستین بار در حوزه پژوهش یکی از 100 سرآمد علمی کشور بوده‌ایم که جای بسی افتخار است.
بهلولی تصریح کرد: انتشار مجله علمی و پژوهشی که مجوز آن اکنون اخذ شده به زودی به زبان انگلیسی منتشر می‌شود و در آبان ماه سال جاری کنفرانس بیوشیمی فیزیک را برگزار می‌کنیم.
وی از جذب 200 نفر در هیئت علمی این دانشگاه با مدرک کارشناسی ارشد خبر داد و گفت: هر چه مدرک و مدارج علمی اعضای هیئت علمی دانشگاه بالاتر باشد می‌تواند در رتبه و جایگاه علمی آن تاثیر مستقیم داشته باشد.
بهلولی تصریح کرد: سال ٩٣ رتبه پژوهشی دانشگاه زابل ١٢٧ بود که در این راستا با تلاش های انجام شده این رتبه با ١٨ پله ارتقا به ١� ٩ رسیده به طوری که دانشگاه زابل در رتبه‌ای بهتر از دانشگاه امام صادق قرار دارد.
وی برجام را در دانشگاه‌ها نقطه قوت دانست و گفت: در این زمینه به ویژه در مقالات علمی درگذشته با توجه به تحریم، هیچگونه بررسی صورت نمی‌گرفت و اکنون نگاه‌ها عوض شده و در زمینه علمی و اختصاصی اثرات مثبتی برجام در دانشگاه‌ها داشته است و نگرانی گذشته اکنون تاحدودی رفع شده و مراودات علمی بسیار راحت شده است.
بهلولی گفت: وقت زیادی از انرژی مسئولان در دانشگاه بسترسازی است و دانشگاه صرفا"ساماندهی تحصیلات تکمیلی را باید در برنامه خود داشته باشد زیرا اثرات علمی را در جامعه دارد و باید تلاش کنیم سطح دانشگاه را با نشرمقالات علمی بالا ببریم.
وی افزود: در بعضی از رشته‌ها با توجه به نیاز منطقه مجوزد و رشته انفورماتیک وشیمی فیزیک درمقطع کارشناسی ارشد راگرفته‌ایم که از مهرماه امسال دانشجو می‌پذیریم.
انتهای پیام/
کد مطلب: 424977
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی