۰
سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۵
ندای هیرمند گزارش می دهد؛

آخرین روزهای پل فراموش شده روستای سنجرانی

دو سال پیش بود که با سیلاب ورودی از کشور افغانستان بخشی از پل با تخریب رو به رو شد، با وجود اینکه مسئولین اقداماتی انجام دادند اما با ورود مجدد آب دوباره این پل متزلزل شد و در صد تخریب آن افزایش یافت.
ز
ز
به گزارش ندای هیرمند؛ جاده روستای سنجرانی شهرستان هیرمند، بیش از دو سال است که دست خوش تخریب قرار گرفته و آب ورودی از کشور افغانستان هر ساله قسمت اعظمی از این جاده را با تخریب رو به رو می سازد.
این مسیر که به شهرهای دوست محمد و شهرستان زابل نزدیکتر است روستاییان را به اجبار جهت تردد از مسیر میلک وادار ساخته است.
روستای سنجرانی در جنوب شهرستان هیرمند قرار دارد و عمده شغل مردم در این روستا کشاورزی و دامداری است، اهالی روستای سنجرانی با وجود اینکه در گذشته از این مسیر برای رسیدن به مرکز شهر تردد می کردند امروزه مسیر دورتری را به اجبار بر گزیده اند.
دو سال پیش بود که با سیلاب ورودی از کشور افغانستان بخشی از پل با تخریب رو به رو شد، با وجود اینکه مسئولین اقداماتی انجام دادند امابا ورود مجدد آب دوباره این پل متزلزل شد و در صد تخریب آن افزایش یافت.
این در حالی است که اداره راه و شهر سازی شهرستان هیرمند می گوید باید اداره امور آب در جهت بازسازی پل اقدام کند.
 
 
 

 
 
بازسازی مسیر نیاز به اقدام اداره امور آب دارد
محمد علی فقیهی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان هیرمند چندی قبل در گفتگو با ندای هیرمند گفته بود : پل روستای سنجرانی که نیمی از آن با تخریب رو به رو شده است مسیر فرعی تردد روستائیان است.
وی افزود: مسیر اصلی راه دسترسی منشعب از مسیر جاده ترانزیت می باشد که توسط این اداره آسفالت گردیده و در دست بهره برداری قرار دارد.
فقیهی بیان داشت: مسیر فرعی از طرف سد در حوزه امور آب بوده و این اداره می بایست بعد از خروجی سد دیوار بتنی از هر طرف به طول ۲۰۰ متر احداث گرداند .
وی خاطرنشان کرد: با توجه به پیگیری به عمل آمده ، متاسفانه از سوی اداره امور آب اقدام موثری در خصوص  بازسازی این مسیر صورت نگرفته است.
 
 
 
کد مطلب: 427026
نام شما
آدرس ايميل شما

توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی