۰
دوشنبه ۷ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۵
33 سال پیش در چنین روزی

حمایت آشکار آمریکا از دشمنان ایران

رامسفلد برای هماهنگ کردن سیاست های ارتجاع عرب با سیاست های آمریکا در منطقه و حمایت از رژیم متزلزل عراق در جنگ تحمیلی به بغداد سفر کرد.
ب
ب
رخدادهای 7 فروردین 63
چکیده:
کارشناسان سازمان ملل استفاده عراق از سلاح های شیمیایی را تائید کردند.  
رئیس سازمان بودجه جزئیات و خصوصیات بودجه سال 63 را تشریح کرد.  
نماینده ویژه آمریکا پیام ریگان را تسلیم صدام کرد.  
سازمان ملل: صدام از سلاح شیمیایی استفاده کرده است
در اولین ساعات بامداد امروز به وقت تهران گزارش 28 صفحه ای دیدار هیئت اعزامی کارشناسان سازمان ملل متحد از ایران و مجروحین بمباران های شیمیایی در مقر سازمان ملل در نیویورک انتشار یافت.
 دبیر کل سازمان ملل نیز در مقدمه این گزارش  نوشته است اقدام عراق را در خور انزجار تلقی کرده است. بر اساس این گزارش گاز شیمیایی به کار گرفته شده از جانب عراق گاز خردل بوده و یک ماده ضد عصب به نام تابون می باشد. نتیجه آزمایش هایی که پزشکان کشورهای مختلف اروپایی از زخمی شدگان ایرانی به عمل آورده اند ضمیمه تحقیقات چهار کارشناس سازمان ملل متحد می باشد.(15)
 
تشریح ویژگی های بودجه سال 63
دکتر بانکی وزیر مشاور و سرپرست سازمان برنامه و بودجه خصوصیات و ویژگی های بودجه سال 63 کشور را برای خبرنگاران داخلی تشریح کرد.
وی گفت: اعتبارات عمرانی مملکت در سال 62 به مقدار 1309 میلیارد بوده است که در سال 63 به مقدار 1186 میلیارد ریال تعدیل شده است و این تعدیل صرفا به خاطر توجه به امکانات فنی، اقتصادی و تولیدی مملکت بوده است. به گفته وی قیمت هیچ کالایی به جز سیگار در بودجه افزایش پیدا نکرده است و آن هم مالیات بر جنسی است که جزء کالاهای اساسی به شمار نمی رود. دکتر بانکی افزود در بودجه امسال برای تثبیت قیمت کالاهای اساسی 106 میلیارد ریال به عنوان سوبسید در نظر گرفته شده است.(16)
 
رامسفلد وارد عراق شد
دونالد رامسفلد فرستاده ویژه آمریکا به خاورمیانه دیروز برای بحث و تبادل نظر با مقامات رژیم عراق در مورد مسائل عمده خاورمیانه از جمله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران وارد بغداد شد.
دیپلمات های مقیم بغداد اظهار داشتند رامسفلد پس از انجام مذاکرات با رهبران کویت برای دیدار از عراق وارد بغداد شده است. بر اساس این گزارش سفر رامسفلد به منظور  هماهنگ کردن سیاست های ارتجاع عرب با سیاست های آمریکا در منطقه و نیز حمایت از رژیم متزلزل بغداد در جنگ تحمیلی صورت گرفته است. به عقیده ناظران رامسفلد در این دیدار چند ساعته خود از بغداد پیامی از جانب ریگان را تسلیم صدام حسین کرده است.(17)
منابع:
15. اطلاعات، 7 فروردین 63، ص 3
16. اطلاعات، 7 فروردین 63، ص 4
17. کیهان، 7 فروردین 63، ص 16
انتهای متن/
کد مطلب: 426707
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی