۰
پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۵
رئیس شیلات هیرمند:

۱۳۰ تن ماهی گرمابی از استخر های پرورش ماهی هیرمند وارد بازار میشود

محب علی حیدری گفت: کار عملیات برداشت و صید ماهیان گرمابی ازتعداد دویست و هفتادو سه استخر پرورش ماهی آغاز گردید.
ب
ب
محب علی حیدری رئیس اداره شیلات شهرستان هیرمند گفت: کار عملیات برداشت و صید ماهیان گرمابی ازتعداد دویست و هفتادو سه استخر پرورش ماهی آغاز گردید. 

وی افزود: پیش بینی می شود از این تعداد استخر پرورش ماهیان گرمابی 130 تن ماهی برداشت و روانه بازار مصرف شود.

رئیس اداره شیلات شهرستان هیرمند بیان داشت: با توجه به فصل رسیدن برداشت ماهی به استخرداران پرورش ماهی توصیه می گردد تا نسبت به صید و برداشت ماهیانی که به وزن بالا برای مصرف بازار رسیده اند اقدام کنند تا ازبروز تلفات احتمالی خوداری و از تراکم ماهیان کاسته شود.

حیدری رئیس اداره شیلات شهرستان هیرمند از رشد سی درصدی برداشت ماهی از استخرهای این شهرستان خبر داد و گفت: چهار گونه ماهی کپور ، آمور(شیر ماهی)  فیتوفاگ و بیگهد در استخرهای پرورش ماهی شهرستان هیرمند پرورش داده می شوند.

حیدری بیان داشت: نگهداری کپور و آمور به راحتی انجام می شود چون ماهی آمور علف خوار و کپور با نفوذ در گل و لای کف استخر تغذیه می کند. 
 
 

 

محمدعلی پیری فرماندار شهرستان هیرمند اظهار داشت: کار برداشت ماهیان گرمابی از استخرهای پرورش ماهی در شهرستان هیرمند آغاز شده که امروز این کار با حضور مدیران دستگاهای اجرای و بهره برداران اداره شیلات انجام شد.

وی افزود:این اسخترپرورش ماهی یکی از اسخترهایی است که بهر بردار زحمات زیادی برای پرورش ماهیان با حمایت اداره شیلات شهرستان کشیده که در یک قسمت آن کار پرورش بچه ماهی برای به وزن رسیدن مناسب انجام می شود.

فرماندار شهرستان هیرمند بیان داشت: ظرفیت پرورش این استخر حدود ده تن می باشد که ماهیان گرمابی از نوع کپور، آمور و فیتوفاگ در آن پرورش داده و برداشت می شود.

وی گفت: با اقداماتی که صورت گرفته باعث اشتغالزایی هفت نفر به طور مستقیم شده که یک کار تلفیقی می باشد و در آن کار پرورش ماهی،کشت جالیزکاری،یونجه کاری و سیفی جات انجام می شود.

پیری تصریح کرد: تعداد استخرهای فعال و دایردر سطح شهرستان هیرمند حدود سیصدو هشتاد و یک استخر می باشد که از این تعداد صدو هشتادو چهار استخر بتونی و صدوهشتادوپنج استخر خاکی و دوازده عدد استخر هشت ضلعی می باشد.

وی بیان کرد: با توجه به ظرفیت های که در شهرستان وجود دارد و جاهایی که چاهک های آب برای بهره بردار فعال باشد اداره شیلات شهرستان برای احداث استخرهای پرورش ماهیان گرمابی و برای اشتغالزایی حمایت می کند.

فرماندار شهرستان هیرمند افزود: بیش از نود درصد جامعه شهرستان هیرمند جامعه روستایی می باشد و وابستگی بسیاری در بخش های کشاورزی دارد.
 
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 425730
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی