۰
يکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۰
مدیرکل شیلات استان سیستان و بلوچستان:

از بستر خشک هامون ؛ بیش از 350 تن ماهی صید و خشک شده است

محبعلی سیستانی گفت: تاکنون پانصد هزار بچه ماهی زنده جمع آوری و به استخرهای پرورش ماهی منطقه انتقال داده شده است.
مرگ هزاران ماهی
مرگ هزاران ماهی
محبعلی سیستانی مدیرکل شیلات استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت : با قطع آب رودخانه هیرمند در ماه گذشته و وزش بادهای صد و بیست روزه  همراه با گرمای هوا و شدت تبخیر آب باعث گرفتار شدن میلیون ها ماهی در گودال های تالاب هامون شد.
وی افزود: به منظور جمع آوری بچه ماهی های زنده  برای اهداف پرورشی- مصرف مردم و عرضه در بازار و همچنین تولید پودر ماهی کارساماندهی گروه های صیادی و برداشت ماهی از تیر ماه آغاز شده است.
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان از جمع آوری ماهیان تالاب از بیست روز گذشته تاکنون خبر داد و گفت: تاکنون پانصد هزار بچه ماهی زنده جمع آوری و به استخرهای پرورش ماهی منطقه انتقال داده شده است.
سیستانی ابراز داشت : بیش از سیصدو پنجاه تن ماهی صید و خشک شده است که در حال حمل به کارخانه های تولید پودر ماهی می باشد .
وی تصریح کرد: از دل این تهدید توانسته ایم یک فرصت اقتصادی برای صیادان ایجاد کنیم و در سال گذشته بیش از پانصد تن ماهی خشک از بستر تالاب خشکیده ی هامون جمع آوری و به کارخانجات پودر ماهی در استان های کرمان و خراسان انتقال داده شد.
سیستانی گفت: کار صیدو جمع آوری ماهی توسط بیش از صدو ده گروه صیادی و هر گروه متشکل از چهل نفر و حدود سه هزار نفر صیاد انجام می شود.
انتهای پیام/
کد مطلب: 424884
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی