۰
چهارشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۳
ندای هیرمند گزارش می دهد؛

ماهی در هیرمند کمیاب شد/صف های طولانی خرید ماهی+فیلم و عکس

در فصل گرمای تابستان با تبخیر شدن آبهای ورودی منطقه سیستان و همچنین مرگ هزاران بچه ماهی در رودخانه های شمال استان ؛ صید ماهی کاهش یافته و تقاضا مردم را بالا برده است .
س
س
به گزارش ندای هیرمند؛ در حالی که روزهای پایانی دریاچه هامون را بر اثر تبخیر آب و کم شدن حجم سطح رودخانه هامون را شاهد هستیم این پدید باعث شده است که در برخی از شهرستان های همجوار دریاچه هامون از عرضه ماهی به شدت کاسته شود و تقاضا را بالا ببرد.

شمال استان سیستان و بلوچستان در حالی با این پدیده دست و پنجه نرم می کند که در ماه های اولیه سال به دلیل حجم آب های ورودی خیل عظیمی از ماهی از سوی افغانستان به دریاچه هامون سرازیر شده بودند که علاوه بر اینکه صید و صیادی را در در منطقه راه اندازی کرده بود باعث کاهش قیمت ها در خرید ماهی شده بوده است.
 


حال در فصل گرمای تابستان با تبخیر شدن آبهای ورودی منطقه سیستان و همچنین مرگ هزاران بچه ماهی در رودخانه های شمال استان ؛ صید ماهی کاهش یافته و تقاضا مردم را بالا برده است .

نادر سارانی یکی از افراد ی که ساعت ها در صف خرید ماهی به سر می برد گفت : فروشندگان کمی ماهی کپور را به این منطقه می آورند و در نهات در ساعات اولیه روز این حجم ماهی ها به دلیل تقاضای زیاد به اتمام می رسد.

وی افزود : بیش از یک ساعت است که در صف خرید ماهی به سر می برم که در نهایت آن مقداری که مد نظر بود نتوانستم خریداری نمایم که این مقدار ماهی نیز احتمالا درماه های آینده به اتمام خواهد رسید.
 
کد مطلب: 424557
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی