۰
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۴
با شدت گرفتن جریان سیلاب  در سیستان:

جاده مواصلاتی زابل به هیرمند ازمسیر بنجار،بی بی دوست در رود نیاتک مسدود شد

شدت جریان آب در سیستان اکنون به حدی است که جلسه ستاد بحران با مدیریت استاندار ،روز گذشته درشهرستان  زابل برگزارشد و خبرهای منتشر شده حکایت از تداوم جریان سیلاب در چند روز آینده را دارد . 
سیلاب
سیلاب
به گزارش ندای هیرمند؛هرچندمسدود شدن  محور مواصلاتی  هیرمند به بنجار مشکلاتی را برای تردد وسائط نقلیه عبوری به دنبال دارد اما امید میرود با مدیریت صحیح بتوان حداکثر استفاده را از آبهای ورودی داشت. 

نیازی به آبادانی وجاری شدن آب یکی از آرزوهای دیرینه  مردمان سیستان بوده و   آنچه در این زمینه  حائز اهمیت است مدیریت بهینه وصحیح در هدایت آب به مکانهای قابل بهربرداری در دریاچه هامون ودیگر مکانهاست . 

شدت جریان آب در سیستان اکنون به حدی است که جلسه ستاد بحران با مدیریت استاندار ،روز گذشته درشهرستان  زابل برگزارشد و خبرهای منتشر شده حکایت از تداوم جریان سیلاب در چند روز آینده را دارد . 

در این بین عدم لایروبی به موقع مسیرهای جریان آب  از عمده مشکلاتی است که در شرایطی این چنینی علاوه بر عدم استفاده بهینه، خطراتی احتمالی را برای روستاهای مجاور رودخانه ها به دنبال دارد.

رودخانه نیاتک که حوزه استحفاضی زابل و هیرمند را از هم تفکیک  می کند یکی از مکانهای زیبا با انبوه درختانی از انواع گز است که به جهت جاری شدن آب بصورت مقطعی در برخی مکانها  رویش نیزار نیز در آن به چشم می خورد . 

این رودپس از جدا شدن شاخه ای از رود مشترک از مسیر زهک و گذر از مسافتی تقریبی 50کلیومتری در شمال که از گستردگی بیشتری برخوردار است پس از آبیگری نمودن جنگل ، در نهایت به دریاچه هامون می ریزد .
 
رود نیاتک در گذشته ودر زمان آبادانی که در طول سال آب در آن جریان داشت زیستگاه مناسبی برای انواع پرندگان آبزی ومهاجر بود که مکانی  زیبا از طبیعت بکر سیستان  ومکانی مناسب برای تفریح محسوب می شد .
کد مطلب: 423660
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی