۰
چهارشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۶

افزایش لحظه به لحظه  حجم آب/سیل دوم سیستان در راه است

پس از سرازیر شدن سیلاب در فروردین ماه سال جاری این روزها نیز لحظه به لحظه به حجم آب های ورودی به سیستان افزوده می شود و به گفته برخی از کارشناسان هواشناسی سیلی پر برکت در راه سیستان خواهد بود.
سیلاب سیستان
سیلاب سیستان
به گزارش ندای هیرمند ؛ پس از بارش های متعدد در کشور افغانستان و آب شدن برف های کوه های  شمال افغانستان و عدم توانایی این کشور در مهار آب  نوید سیل دوباره در را به سیستان می دهد.
 
این سیلاب به هیچ عنوان حق آبه‌ای که افغان‌ها باید به ایران بدهند ربطی ندارد و این سیلاب حاصل ذوب‌شدن برف‌های کوه‌های شمال افغانستان و باران‌های اخیر بوده است.
 
 
پس از سرازیر شدن سیلاب در فروردین ماه سال جاری این روزها نیز لحظه به لحظه به حجم آب های ورودی به سیستان افزوده می شود و به گفته برخی از کارشناسان هواشناسی سیلی پر برکت در راه سیستان خواهد بود.
 
 
حجوم آب های خروشان و طغیان رودخانه ها در حالی به وقوع خواهد پیوست که بسیاری از بیمارستان ها و اورژانس های منطقه سیستان به اماده باش کامل در آمده اند و یک بیمارستان صحرایی در حوزه سیستان با حضور بسیج جامعه پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در منطقه رامشار راه اندازی شود.
 
سیلاب ماه گذشته در منطقه سیستان علاوه بر اینکه بسیاری از زمین های سیستان را توانست سیر آب کند خساراتی به زمین های کشاورزی و دیوار محافظتی مرز وارد نموده است که برخی ها عدم لایروبی انهار را نتیجه طغیان رودخانه ها می دانند.
 
لازم به ذکر است که در دوسال گذشته برخی از فعالان محیط زیست سیلاب های سیستان و ریزش سیل به هیرمند را به مردم تبریک گفته و آن را مدیریت فعال خود قلمداد کرده اند.
 
 
حسن شه بخش مسئول بحران ستاد حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت و گو با  عصرهامون  با بیان اینکه 50 نیروی اورژانس و 180 نیروی پزشکی در صورت وقوع سیل به سیستان اعزام می شوند، گفت: در صورت نیاز به خدمات بیشتر ،نیروهای بیشتری به منطقه اعزام خواهند شد.
 
مسئول بحران ستاد حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در خصوص تاریخ وقوع سیل گفت: به دلیل نبود دستگاه ماهواره ای اعلام میزان بارندگی در افغانستان از زمان وقوع سیل اطلاع نداریم اما در حال حاضر بارندگی در حوزه آبریز افغانستان همچنان ادامه دارد و آب بالا آمده که مسئولین استانداری مقرر شده است 24 ساعت قبل از وقوع سیل سیستان به ما اطلاع نمایند.
 
کد مطلب: 423735
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی