۰
پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۱
ندای هیرمند پیگیری میکند:

سکوت بی تدبیرانه مسئولین شهرستانی نسبت به سیل سیستان

برخی از مسئولین هنوز در سکوت به سر می برند و برخی ها از مصاحبه سر باز می زنند به طوری که هیچ نظر خاصی در رابطه با سیلی که ممکن است خانه های خشتی و گلی حاشیه هامون را به طور کامل از بین ببرد ندارند.
سیل
سیل
به گزارش ندای هیرمند؛ منطقه سیستان هرساله به دلیل بارش های متعدد و آب شدن برف های بر روی کوه های کشور افغانستان شاهد ورود آب به این منطقه است.
امسال نیز با توجه به آبادانی و بارش های زیادتر نسبت به سال های قبل در این کشور باعث شده است تا کشور افغانستان نتواند این آب را مهار کرده و سرانجام به شکل سیل وارد منطقه سیستان شود.
اما هر سیلی نیز میتواند خطرات جانی و مالی در پی داشته باشد که در این بین اقدام سریع توسط مسئولین محلی و اطلاع رسانی دقیق به مردم میتوانند از خطرات ناشی از آن جلوگیری کنند.
سکوت برخی از مسئولین در ایامی که واجب است به مردمی که در حاشیه ورود آبها  سکنا گزیده اند اطلاع رسانی شود و یا اقدامی انجام داده تا آب ورودی به خانه های آنها نفوذ نکند.
در این میان تنها صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران توسط شبکه هامون با توجه به تعهداتی که نسبت به این شغل و حرفه داشته توانسته بود که با گزارش های متفاوت اطلاع رسانی دقیقی در این رابطه با مردم داشته باشد.
اما از آنجایی  که حادثه خبر نمی کند تنها وظیفه صدا و سیما را نمی طلبید که  به مردم حاشیه نشین هامون اطلاع رسانی کند و در اصل این ماجرا مسئولین راس شهرستان های سیستان را باید با وظیفه آنان که خدمت به مردم است آشنا کرد.  
در این میان برخی از این مسئولین هنوز در سکوت به سر می برند و برخی ها از مصاحبه سر باز می زنند به طوری که هیچ نظر خاصی در رابطه با سیلی که ممکن است خانه های خشتی و گلی حاشیه هامون را به طور کامل از بین ببرد ندارند.
برخی مسئولین استانی نیز فقط توانستند از بالا نظاره گر ورود آب به سیستان بوده و پاسخ آنان این باشد که آب ورودی نگران کننده نیست.
همانطور که اشاره شد حوادث طبیعی به هر حال میتواند خطرات جانی و مالی را در پی داشته باشد خوشبختانه هنوز این سیل خطر جانی در پی نداشته است اما به طور یقین می تواند با توجه به این سرعت ورود به سیستان و سکوت بی تدبیرانه مسئولین بسیاری از خانه های خشتی و گلی را بشوید و  خانواده هایی را سرگردان سازد.         
 
 
                                                                        
کد مطلب: 423683
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی