۰
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۳
ندای هیرمند گزارش می دهد:

تجارت چمدانی داستان بی پایان این روزها در سیستان/مسئولین به جای حرف عمل کنند

آنچه مسلم است اینکه مردم زود باور و خوش باور سیستان که سال ها رنج و مشقت را تحمل نموده اند با اعتمادی راسخ به مسئولین چشم انتظار هر گونه اقدامی در جهت رفع مشکلات هستند.
تجارت چمدانی
تجارت چمدانی
به گزارش ندای هیرمند؛ شمال استان سیستان و بلوچستان یکی از محروم ترین مناطق کشور می توان محسوب کرد که سال هاست صدای فریاد آنان نه تنها به گوش مسئولین نمی رسد بلکه تنها راه درآمد آن را نیز که از مرز محقق می شد بسته اند.
منطقه سیستان امروزه در واقع یکی از مظلوم ترین مناطق از نگاه مسئولین قرار گرفته است در صورتی که برخی مسئولین بومی استان که می توانند با نگاه عادلانه خود وضیت اقتصادی آن را احیا کنند، دم از بی آگاهی از برخی تجارت های کوچک در مرز می زنند.
علی اصغر میرشکاری معاون امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان در سیاست های گذشته اش که تجارت چمدانی را عاملی برای توسعه سیستان می دانست، در پی انتقاد به سخنان امام جمعه زابل مدعی شد که تجارت چمدانی که معطوف به واردات کالا است با سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی که واردات را هدف قرار می‌دهد و به تولید داخل لطمه می‌زند مغایرت دارد .
متسفانه بار ها و بارها منطقه سیستان دست خوش زد و بند های سیاسی قرار گرفته است در حالی که می توانست منطقه آزاد تجاری در سیستان به ثبت برسد با مخالفت ها و برخی کج نظری های مسئولین خود استان نتوانست اکثریت آرا را در مجلس شورای اسلامی از آن خود نمایند.
این سیاسی بازی ها به قدری بر ضرر سیستان تمام شده است که حتی آمار مهاجرت را در این منطقه به شدت افزایش داده و جالب این است که از بازارچه فعال این منطقه نیز ترانزیت های غیر بومی در حال درآمد زایی هستند و تنها مردمان این سرزمین به نظاره آنان می نشینند.
حجت الاسلام ابراهیم گرمه امام جمعه هیرمندگفت: مردم منطقه سیستان بدنبال عملیاتی شدن وعده های مسوولان هستند و انتظار دارند همانگونه که مرزداران خوبی برای میهن اسلامی هستند، دولت و مسوولان نیز به توسعه و پیشرفت منطقه توجه ویژه داشته باشند. 

امام جمعه هیرمند بیان کرد: در باره استفاده از مزیت های مرز از دولت قبل تاکنون سخن زیاد گفته شده و مقامات و کارشناسان زیادی از مرزها بازدید کرده اند ولی هنوز هیچ درآمدی از مرز بر سفره مردم نیامده است. 
وی اظهار داشت: مرز بر محور معاملات و مراودات مرزی استوار است و رفت و آمدها نیز بایدحساب شده و کنترل شده باشد. 

خطیب جمعه هیرمند تصریح کرد: یکی از راههای آغاز مراودات مرزی با مردم افغانستان صدور پاس های مرزی است که پس از ایجاد دیوار امنیتی ارتباطات مردم این منطقه با کشور افغانستان قطع شده و برقراری مجدد ارتباطات در حد و اندازه گذشته، نیاز به زمان زیادی دارد. 
متاسفانه داستان تجارت چمدانی برای اولین بار در شهرستان هیرمند از زبان نمایندگان فعلی مچلی و مسئولین این شهرستان در نشست عمومی مرزنشینان عنوان گردید که در همان جلسه قول راه اندازی یک هفته ای ان داده شد.
اما اکنون نه تنها اقدانم صورت نگرفته بلکه پیگیری و راه اندازی آن به چالشی بزرگ در سیستان مبدل شده است که هریک از مسئولین با متهم کردن یکدیگر سعی در ان لای پوشی ان دارند.
آنچه مسلم است اینکه مردم زود باور و خوش باور سیستان که سال ها رنج و مشقت را تحمل نموده اند با اعتمادی راسخ به مسئولین چشم انتظار هر گونه اقدامی در جهت رفع مشکلات هستند.
کد مطلب: 423609
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی