۰
پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۸
رئیس صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان:

۲۳۰ میلیون دلار کالا از سیستان و بلوچستان صادر شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: در ۷ ماه نخست سال جاری ۲۳۰ میلیون دلار کالا از استان به کشورهای مختلف صادر شده است.
رئیس صنعت، معدن و تجارت
رئیس صنعت، معدن و تجارت
به گزارش ندای هیرمند ؛ نادر میرشکار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: در 7 ماه نخست سال جاری 230 میلیون دلار کالا از سیستان و بلوچستان به کشورهای مختلف صادر شده و تراز تجاری استان مثبت بوده، یعنی صادرات استان از واردات 9 درصد بیشتر بوده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان افزود: سیمان، مصالح ساختمانی، تخم گشنیز، خرما و محصولات کشاورزی و شیلاتی عمده محصولات صادراتی استان بوده که بیشتر به افغانستان، پاکستان، عمان، چین و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده است.
وی با اشاره به اینکه بیشتر صادرات استان از بازارچه‌های مرزی به ویژه بازارچه مرزی "میلک" در شمال استان انجام شده است، بیان کرد: بر اساس برنامه هدف‌گذاری شده در زمینه صادرات در برنامه ششم توسعه اقتصادی، تا پایان سال باید 540 میلیون دلار صادرات از استان انجام شود که با توجه به میزان صادرات محقق شده فعلی، پیش‌بینی می‌شود این عدد محقق شود.
میرشکار خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه هدف تا پایان برنامه ششم توسعه حجم صادرات سیستان و بلوچستان باید به بیش از یک میلیارد دلار افزایش پیدا کند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه صادرات و تجارت با کشورهای منطقه است که باید از این موقعیت‌ها به بهترین شکل بهره برد و دولت باید شرایط زیرساختی و قوانین صادرات را برای افزایش مبادلات تجاری با کشورهای همسایه روان‌سازی کند.
انتهای پیام/
کد مطلب: 429734
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی