۰
دوشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۵۵
«غصه های» هزار و یک شب سیستان

وعده های تو خالی برای نشان دادن مدیریتی موفق

از تجارت چمدانی،روزنه ی امیدی به آینده ای روشن برای آبادی سیستان میتوان نام برد که هیچگاه مورد بهره برداری قرار نگرفته است.
تجارت چمدانی
تجارت چمدانی
به گزارش ندای هیرمند؛شهرستان مرزی هیرمند واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان و جنوب شرق کشور از جمله شهرهایی است که با توجه به هم مرز بودن با شهر های مهم کشور افغانستان از پتانسیل خوبی در زمینه تبادل کالا در بین افراد می باشد.
در گذشته ای نچندان دور مردم این شهرستان به دلیل باز بودن مرزها از معیشت خوبی برخوردار بودند و بهترین سود را از مرزی که حق آنها بوده است را می بردند.
اما با دیوار کشیدن و بسته شدن مطلق مرز تمامی کاسبان و کسانی که در مرز این منطقه کار می کردند به مرزهای بلوچستان و برخی ها به شغل های کاذب پناه بردند.
در این میان افرادی با عنوان اینکه شهرستان هیرمند دروازه اقتصادی سیستان است و میتوانند پاس مرزی را راه اندازی کنند قول هایی نچندان پایدار به مردم همیشه منتظر سیستان دادند که امروزه این قول ها از یاد خود مسئولین و اذهان عمومی پاک شده است.
پاس مرزی از آنجایی مورد اهمیت قرار می گیرد که با توجه به کم درآمد بودن مردم منطقه سیستان و نداشتن بودجه کافی برای خرید ترانزیت های ملیونی میتوانند از تجارت چمدانی استفاده نمایند و با تاییده ای هایی که توسط فرمانداری ارجاء داده می شود به تبادل کالا در بین دو مرز کشور بپردازند.
بیش از یک سال است که علی رقم وعده و وعید های تکراری که مسئولین در گوش مردم سیستان می خوانند گذشته است و اما همچنان باید آنها چشم انتظار تحقق یافتن درصدی از این وعده ها بمانند.
 
 
مرز بر محور معاملات و مراودات مرزی استوار است
 
 
حجت الاسلام ابراهیم گزمه امام جمعه شهرستان هیرمند در این باره گفت: مردم منطقه سیستان بدنبال عملیاتی شدن وعده های مسوولان هستند و انتظار دارند همانگونه که مرزداران خوبی برای میهن اسلامی هستند، دولت و مسوولان نیز به توسعه و پیشرفت منطقه توجه ویژه داشته باشند.
امام جمعه هیرمند بیان کرد: در باره استفاده از مزیت های مرز از دولت قبل تاکنون سخن زیاد گفته شده و مقامات و کارشناسان زیادی از مرزها بازدید کرده اند ولی هنوز هیچ درآمدی از مرز بر سفره مردم نیامده است.
وی اظهار داشت: مرز بر محور معاملات و مراودات مرزی استوار است و رفت و آمدها نیز بایدحساب شده و کنترل شده باشد.

حجت الاسلام گزمه تصریح کرد: یکی از راههای آغاز مراودات مرزی با مردم افغانستان صدور پاس های مرزی است که پس از ایجاد دیوار امنیتی ارتباطات مردم این منطقه با کشور افغانستان قطع شده و برقراری مجدد ارتباطات در حد و اندازه گذشته، نیاز به زمان زیادی دارد.

 
کد مطلب: 423302
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی