۰
دوشنبه ۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۵
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان سیستان و بلوچستان خبر داد

کسب ۴۱ نشان ملی مرغوبیت برای صنایع دستی سیستان و بلوچستان در سال ۹۴

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان سیستان و بلوچستان گفت: ۴۱ نشان مرغوبیت صنایع دستی به هنرمندان سیستان و بلوچستان اعطا شد.
صنایع دستی
صنایع دستی
به گزارش ندای هیرمند به نقل از خبرگزاری تسنیم  ابوبکر نرماشیری اظهار داشت: نشان ملی مرغوبیت آثار صنایع دستی، با هدف تداوم مهارت‌های سنتی و تشویق نوآوری در تولید کالایی مناسب، مفید و قابل عرضه در زندگی امروزی، هر 2 سال برگزار می‌شود.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سیستان و بلوچستان افزود: نشان ملی مرغوبیت مقدمه اخذ مهر اصالت یونسکو می‌باشد و از جمله مزایای این گواهی کسب اعتبار برای تصدیق کیفیت محصولات صنایع دستی، شناسایی هنرمندان دارای نشان ملی برای تعامل در برنامه های آموزشی ملی و منطقه ای، تسهیل برای شرکت صاحبان آثار در نمایشگاه‌های تجاری سراسری، چاپ محصولات در بروشور ها و کاتالوگ ها و معرفی و تبلیغ در سطح گسترده، ثبت محصولات دارای نشان در پایگاه های اینترنتی معتبر و مرتبط با صنایع دستی برای دسترسی علاقمندان می‌باشد.
وی افزود: آثار صنایع دستی سیستان و بلوچستان در 2 دوره گذشته از سال 89 تا کنون 42 نشان ملی مرغوبیت کسب کرده است که در سال 94 با کسب 41 نشان ملی در سومین جلسه داوری نشان مرغوبیت صنایع دستی شرق کشور شاهد رشد 4 برابری بوده است.
نرماشیری تصریح کرد: این دوره به مرکزیت مشهد مقدس از 23 تا 25 آذر ماه برگزار گردید که پس از ارزیابی‌های تخصصی توسط 5 داور ملی 16 اثر سوزن‌دوزی بلوچ، 6 اثر خامه دوزی سیستان، 4 اثر حصیر‌بافی بلوچ، 9 اثر سفال کلپورکان، 2 اثر گلیم‌بافی، 2 اثر تولیدات چرم دست‌دوز و 1 اثر قلابدوزی موفق به اخذ نشان ملی برای صنایع دستی سیستان و بلوچستان شدند.
کد مطلب: 422650
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی