۰
سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۲
در گفتگو با معلم کارآفرین مطرح شد؛

دانش آموزان باید اقتصاد مقاومتی را از مدارس بیاموزند

کارآفرین سیستانی گفت: با توجه به اهمیت اقتصاد مقاومتی در کشور ، تصمیم گرفته شد تا در مدارس این واژه مهم را که مورد تاکید رهبر مقام معظمی رهبری نیز است اجرا شود.
ا
ا
به گزارش ندای هیرمند؛ اقتصاد مقاومتی یکی از راه های تغییر وضعیت اقتصادی و معیشتی در روستاها و همچنین مناطق محروم است که با توجه به شدت تحریم ها بر علیه ایران می طلبد که با استقبال از کارآفرینان فعال در این حوزه به این مهم توجه بیشتری داشت.
رضا اربابی یکی از کارآفرینان شهرستان هیرمند و مدیر مدرسه شهید محلاتی است که در سال های اخیر با کمک از واژه اقتصاد مقاومتی توانسته است، این اقتصاد داخلی را به نوجوانان محصل آموزش دهد و همچنین کسب درآمدری برای آموزشگاه شهید محلاتی داشته باشد.
وی در گفتگو با پایگاه خبری ندای هیرمند بیان داشت: با توجه به اهمیت اقتصاد مقاومتی در کشور ، تصمیم گرفته شد تا در مدارس این واژه مهم را که مورد تاکید رهبر مقام معظمی رهبری نیز است اجرا شود.
اربابی گفت: در مرحله اول این فعالیت، اقدام به پرور مرغ گوشتی گرفته شد، که پس از مرحله رشد و پرورش ؛ مرغ ها روانه بازار مصرف شدند و با قیمت مناسب و سود عالی فروخته شدند.
 
 
 


 
 
مدیر مدرسه شهید محلاتی اذعان داشت:تعداد 120 مرغ گوشتی در این بین با کمک و همکاری دانش آموزان مدارس پروش یافته و به بازار مصرف رسیده است، هدف از انجام این طرح آشنایی دانش آموزان با سهولت کار اقتصاد مقاومتی است تا در آینده بتوانند به کارآفرینان موفقی تبدیل شودند.
وی خاطرنشان کرد:: این آموزشگاه در راستای شعار اقتصاد مقاومتی با رویه پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان  وطرح خوداتکایی مدارس و با مساعدت اداره کل آموزش وپرورش استان تعداد  ۲۰۰ قطعه بوقلمون برای اولین باردر مدارس استان درآموزشگاه شبانه روزی شهید محلاتی شهرستان هیرمند پرورش داده شده است.
اربابی خاطرنشان کرد: بوقلمون های پرورش داده شده نیز پس از پرورش کامل روانه بازار صرف شدند تا علاوه بر کسب هزینه ی اولیه، سود مناسبی را عاید این آموزشگاه کند.
انتهای پیام/
کد مطلب: 428875
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی