۰
يکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۳

چرا اهمیت اقتصاد مقاومتی در کشور ضروری است؟

واژه اقتصاد مقاومتی نیز امروزه در  کشور نامی نا آشنا نبوده و اکثر  جوانان و حتی سالمندان نیز از این وژه توانسته اند امورات زندگی خود را تامین کنند.
اقتصاد مقاومتی
اقتصاد مقاومتی
به گزارش ندای هیرمند؛جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان در حال دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی و بنیان گزار آن میباشد که سال هاست استکبار جهانی به دنبال تخریب و نفوذ در این نظام مقدس است.
 
دشمنان ایران اسلامی پس از اینکه قدرت نظامی خود را در هشت سال دفاع مقدس مقابله جمهوری اسلامی ایران امتحان کردند و تونایی مقابله با کشوری که ارتشی مردم متشکل از پیر و جوان که در لباس رزم به میدان آمده بودند را نداشت اندک اندک دست به تحریم های ناجوانمردانه ای مقابل کشور زد.
 
اما کشوری که سکان دار آن فردی باهوش آگاه در مسائل سیاسی بود، با تدابیر هوشمندانه خود واژه اقتصاد مقاومتی را در بین مردم رواج داد تا اززیر فشار تحریم های دشمنان اسلام بیرون آمده و تاثیر به سزایی در زندگی ملت فهیم ایران را نداشته باشد.
 
واژه اقتصاد مقاومتی نیز امروزه در کل کشور نامی نا آشنا نبوده و اکثر  جوانان و حتی سالمندان نیز از این واژه توانسته اند نه تنها امورات زندگی خود را تامین کنند بلکه با تلاش بیشتر و کمک از وام هایی که برخی نهاد ها در راستای محقق شدن اقتصاد مقاومتی پرداخت می کنند پله های ترقی را یکی پس از دیگری بالا بروند.
 
امروزه متاسفانه بسیاری از جوانان به دنبال شغل های دولتی که از سهولت بیشتری نسبت به شغل های دیگر دارد هستند اما   هستند جوانانی که با محقق شدن اقتصاد مقاومتی ماهیانه درامد هایی بیشتر از یک کارمند پشت میز نشین کسب کرده اند.
 
البته واژه اقتصاد مقاومتی مختص فرد خاصی نمیباشد و میتوانند کسانی که از اشتغال پایدار برخوردارند در کنار آن به این امر روی آورند،زیرا استفاده از نیروی بومی و انسانی، اشتغال پایدار در هر منطقه، افزایش ثروت ملی،حس رقابت در میان تولید کنندگان از فواید اقتصاد مقاومتی می باشد که در روند افزایش کیفیت تاثیر به سزایی خواهد داشت.
 
اقتصاد مقاومتی اصلاح الگوی مصرف و جلوگیری از اسراف میباشد
 
اردشیر ارباب زهی بخشدار بخش قرقری در این رابطه می گوید:  اقتصاد مقاومتی به معنی تلاش برای کنترل و بی اثر کردن تاثیر تحریم ها علیه یک (منطقه، کشور ) و تشخیص حوزه های فشار در شرایطی که صادرات و واردات موثر نباشد یعنی بر روی پای خویش ایستادن و خودکفا شدن ،کشورما به همت دولت مردان خود و با کمک و یاری مردم در پناه فرمایشات رهبری آیت الله خامنه ای توانست مصداق بارز اقتصاد مقاومتی را به مرحله عمل نشان دهد .
 
وی ادامه داد: گام بعدی اقتصاد مقاومتی اصلاح الگوی مصرف و جلوگیری از اسراف میباشد که همین عوامل باعث رفاه و آسایش مردم است ، توسعه روستاها به معنی توانمندی روستائیان است لذا آموزش روستائیان از مسائل مهم پیشرفت و تحکیم اقتصاد مقاومتی است.
 
 با اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی می‌توانیم بسیاری از این مشکلات را حل کنیم
 
محمد علی پیری فرماندار شهرستان هیرمند گفت:رکود اقتصادی و بیکاری از معضلات جامعه امروز است که با اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی می‌توانیم بسیاری از این مشکلات را حل کنیم.
وی افزود: عمدتا هر شهرستانی قابلیت‌های فراوانی دارد و این امکان وجود دارد پروژه‌هایی که طرح‌های اقتصادی دارند را بررسی و اجرا کنیم .
پیری تصریح کرد: افزایش سرانه تولید و خوداشتغالی از اهداف طرح‌های اقتصاد مقاومتی است که باید فرهنگ خودکفایی و کارآفرینی را در جامعه ترویج دهیم.
کد مطلب: 422800
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی