۰
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۹
تازه ترین نظرسنجی موسسه "پیو" نشان داد

مردم جهان آمریکا را تهدیدی جدی به شمار می‌آورند

نتایج جدیدترین نظرسنجی موسسه "پیو" نشان می‌دهد که تعداد فزاینده‌ای از مردم از سراسر جهان نفوذ و قدرت آمریکا را تهدید جدی به شمار می آورند.
54
54
به گزارش ندای هیرمند به نقل از  گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نظرسنجی موسسه "پیو" حاکی است که میزان رضایت و اعتماد مردم به رئیس جمهور آمریکا نیز به شدت کاهش یافته است.
بر اساس این گزارش 38 درصد افراد در 30 کشور جهان که در نظرسنجی موسسه پیو شرکت کرده اند بر این باورند که قدرت و نفوذ آمریکا یک تهدید جدی و بزرگ برای کشورشان به شمار می رود که این رقم نسبت به نظرسنجی 2013 میلادی بیش از 13 درصد رشد داشته است.
نگرانی ها نسبت به قدرت آمریکا به عنوان یک تهدید قابل مقایسه با نگرانی های مربوط به قدرت چین و روسیه در بسیاری از نقاط جهان بوده است. حدود 30 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی هم چین و روسیه را یک تهدید بزرگ به شمار می آورند.
مردم سراسر جهان همچنین نگرانی خود را نسبت به تهدید ناشی از داعش، تغییرات آب و هوایی و شرایط اقتصادی جهان، حملات سایبری و بحران آوارگان و پناهجویان از کشورهایی مثل عراق و سوریه اعلام کرده اند.
در بین کشورهایی که بیشترین نگرانی را نسبت به تهدید آمریکا اعلام کرده اند، اسپانیایی ها با 42 درصد در بالاترین سطح قرار دارند و پس از این کشور شیلی با 34 درصد ، ترکیه و غنا با 28 درصد قرار گرفته اند. این رقم در استرالیا و بریتانیا بزرگترین متحدان آمریکا نیز به ترتیب به بیش از 13 و 11 درصد افزایش یافته است. نگرانی نسبت به قدرت تهدید آمیز آمریکا در بین شهروندان کانادایی آلمانی و سوئدی نیز به 10 درصد رسیده است و این رقم در فرانسه و هلند نیز از مرز 8 درصد فراتر رفته است.
در برخی کشورها مثل لهستان و هند نیز درصد افرادی که آمریکا را یک تهدید بزرگ می دانند، کاهش یافته و این رقم در روسیه ، فیلیپین و اردن نیز نسبت به سال 2013 میلادی تغییری نداشته است.
نفوذ و قدرت آمریکا مهمترین تهدید اعلام شده علیه ترکیه بوده است، بیش از 72 درصد شهروندان ترکیه این عامل را بزرگترین تهدید ارزیابی کرده اند که نسبت به دومین عامل تهدید و نگرانی یعنی بحران آوارگان و پناهجویان 8 درصد بیشتر بوده است.
اکثر مردم ژاپن نیز به یک اندازه نسبت به خطر و تهدید آمریکا و چین ابراز نگرانی کرده اند. 62 درصد ژاپنی ها آمریکا را مهمترین تهدید می دانند و این رقم برای تهدید ناشی از چین به 64 درصد رسیده است. 17 درصد اسرائیلی ها و 15 درصد لهستانی ها نیز آمریکا را یک تهدید مهم می دانند.
در مکزیک و کانادا دو کشور همسایه آمریکا، مردم تهدید ناشی از آمریکا را بیشتر از ر وسیه و چین می دانند. در مکزیک 61 درصد و در کانادا 38 درصد مردم، آمریکا را تهدید بزرگی ارزیابی کرده اند.
انتهای پیام/
کد مطلب: 428152
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی