۰
پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۰

آمریکا در صدور فرمان مهاجرتی به دنبال چیست؟/ افکار عمومی 11 سپتامبر را فراموش نمی‌کند

سخنگوی وزارتخارجه آمریکا در حالی خود را محافظ جان شهروندان آمریکایی در مقابل ایرانی‌ها معرفی می‌کند که سال‌هاست با قوانین آنها جان سربازان بی‌گناه آمریکایی در کشورهایی مانند عراق و افغانستان و .. به خطر افتاده است.
ب
ب
به گزارش ندای هیرمند به نقل از  خبرنگار  سیاست خارجی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ ترامپ اخیرا در حالی دومین فرمان مهاجرتی خود را امضا کرده که بار دیگر محدودیت های گسترده‌ای علیه شهروندان ایرانی در نظر گرفته شده است. این فرمان که به عقیده «زید رعدحسین» «کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد» نوعی تبعیض بر مبنای محض ملیت و طبق قانون حقوق بشر ممنوع است؛ دولتمردان آمریکایی را به فرافکنی مجبور ساخته است.      اخیرا وزارت امور خارجه آمریکا در توجیه صدور فرمان ممنوعیت ورود اتباع چند کشور از جمله ایران به خاک آمریکا اعلام کرده بود که واشنگتن موظف است از ایمنی و امنیت آمریکایی محافظت کند! این سخنان را مارک تونر در نشست خبری در پاسخ به خبرنگاری که می‌پرسد؛ شمار افرادی که تحت تاثیر این دستور قرار می‌گیرند، بسیار بالا است و اغلب آن ایرانیان هستند و این در حالی است که در ایران هیچ جنگی نیست و داعش و دیگر گروه‌های تروریستی این چنینی در ایران حضور ندارند، بنابراین، آمریکا با جلوگیری از ورود ایرانی‌ها چه چیزی می‌خواهد به دست آورد؟ می‌گوید که ما همواره موظف به حفظ امنیت و ایمنی مردم آمریکا هستیم و زمانی که درباره ایمنی و امنیت آمریکایی‌ها صحبت می‌کنیم، باید آنها (ایرانی‌ها) را در یک دسته بندی دیگر قرار دهید.   وی با طرح این ادعا که آنچه ما در ماه‌های گذشته یعنی از زمان اجرای توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 شاهد آن بوده‌ایم، این است که این کشور به رفتاری در منطقه ادامه داده است، اضافه می‌کند: ایرانی‌ها از تروریسم حمایت می‌کنند و نسبت به این اقدامات ایران نگران هستیم.    براساس گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، تونر که در دولت پیشین آمریکا نیز در همین سمت فعالیت می‌کرد،‌ در ادامه ادعاهای خود گفت: بنابراین با توجه به وجود چنین پروسه‌هایی در ایران، علیرغم اینکه ما می‌دانیم مردم از دولت جدا هستند و تعامل مردم دو کشور (ایران و آمریکا) چه تاثیرات مثبتی می‌تواند داشته باشد، باید از امنیت خود محافظت کنیم.
  به گزارش باشگاه خبرنگاران، مارک تونر در حالی خود را محافظ جان شهروندان آمریکایی معرفی می‌کند که سال‌هاست سیاست‌های اشتباه آنان جان سربازان آمریکایی را در کشورهایی مانند عراق و افغانستان و .. به خطر انداخته است و از سوی دیگر از کشورهایی حمایت می‌کند که تروریست را در کشور خود تسلیح می‌کنند و آموزش می‌دهند.   واشنگتن نام عربستان سعودی را که تمام دنیا به پرورش یافتگی تروریست در این کشور اذعان دارند، در لیست ممنوعیت‌های خود قرار نمی‌دهد و در حقیقت به دنبال گسترش روابط با ریاض است. چرا رژیم سعودی با آنکه حامی سرسخت تروریست‌های تکفیری است در لیست تحریم‌های آمریکا قرار ندارد؟ پاسخ اینجاست که دلارهای نفتی سعودی‌ها عامل بسته ماندن چشم و دهان دولتمردان آمریکایی بر روی جنایت‌هایی است که این کشور در یمن و سوریه و ... انجام می‌دهد.   نکته دیگری که تونر درباره ایران ادعا کرده بود اینکه ایران از تروریسم حمایت می‌کند و به بدرفتاری‌های خود در منطقه ادامه می‌دهد. در این زمینه باید گفت که از 6 سال اخیر که جنگ منطقه‌ای در غرب آسیا با دخالت‌های آمریکا و همپیمانانش شعله‌ور شده؛ این جمهوری اسلامی ایران بوده که مقابل تروریسم ایستاد تا امروز بخش‌های وسیعی از عراق و سوریه از چنگ تروریست‌های تکفیری داعش آزاد شده است. 
 
ایالات متحده آمریکا در سال 2014 و 2015 میلادی بارها با پرتاب محموله‌های هوایی به کمک تروریست‌های تکفیری داعش آمده و نمونه آن را می‌توان در "جلولا"، "سعدیه"، "حمرین"،"تکریت" و "موصل" اشاره کرد که در این کمک‌های هوایی،  تروریست‌ها اسلحه‌های بسیاری را بدست آوردند. فاز دوم کمک‌های هوایی ارتش آمریکا به تروریست‌های داعش با بمباران جنگنده‌های ارتش این کشور و تلاش برای از بین بردن مواضع نیروهای عراقی صورت گرفته و ده ها نفر به شهادت رسیدند. 
  حال افکار عمومی خود قضاوت می‌کند که رفتارهای بی‌ثبات کننده در منطقه از سوی چه کشورهایی پیگیری و اجرا می‌شود! آیا ایران از تروریست‌های داعش حمایت می‌کند یا ارتش ترکیه و عربستان سعودی!؟ پاسخ چنان روشن است که خط بطلانی بر ادعاهای سخیف سخنگوی کاخ سفید و دیگر سناتورهای جمهوری‌خواهی که چنین ادعاهایی را مطرح می‌کنند، خواهد کشید.   به گزارش باشگاه خبرنگاران، افکار عمومی به خوبی می‌داند که دانشمندان ایرانی در سال‌های گذشته در عرصه علم و فناوری غرب و آمریکا نقش پررنگی ایفا کرده‌اند در صورتی که در واقعه 11 سپتامبر برج‌های دوقولوی آمریکا به دست تروریست‌های القاعده عربستانی فروریخت و جان هزاران شهروند آمریکایی را گرفت و بهانه‌ای شد تا آمریکایی‌ها بتوانند شعله جنگ دیگری را در افغانستان روشن کنند که هنوز هم آتش آن جان و مال مردم مسلمان این کشور را می‌سوزاند.   حقایق نشان می‌دهد سیاست‌های مداخله جویانه آمریکا در منطقه و حمایت‌های این کشور و متحدانش در خاورمیانه از افراطی‌گری و تفرقه افکنی در امور داخلی کشورها عامل اصلی ظهور و توسعه تروریسم در منطقه و جهان است و این حقیقتی است که ورشکستگان سیاسی در منطقه و غرب سعی دارند با فرافکنی و سروصدای بی‌نتیجه آن را از چشمان مردم دنیا دور نگه دارند.     انتهای پیام/ 
کد مطلب: 426634
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی