۰
چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۰
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی  زابل:

طرح توریسم درمانی در سیستان اجرایی می شود

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی  زابل گفت: اگر مشکلات امنیتی در راه توریسم درمانی پیش نیاید دانشگاه علوم پزشکی زابل بحث توریسم درمانی را در منطقه سیستان اجرایی خواهد کرد.
بیمارستان شهدای هیرمند
بیمارستان شهدای هیرمند
دکتر علی اکبر نصیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل در گفت و گو با پایگاه خبری ندای هیرمند؛ اظهار داشت: استان سیستان و بلوچستان یکی از استان هایی است که تبعه افغانی در آن به دلیل هم مرز بودن با کشور افغانستان بیش از سایر نقاط دیده می شود.
وی افزود: بیش از 41 هزار تبعه افغانی در شهرهای شمالی استان حضور دارند که سالیانه 50 میلیارد ریال برای درمان آنها از سوی این دانشگاه هزینه می شود.
نصیری خاطرنشان کرد: با این حال خدمات بهداشتی بسیاری از سوی دانشگاه علوم پزشکی زابل به این افراد داده شده است که حق اکثر مردم سیستان است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل در خصوص راه اندازی  توریسم درمانی در بیمارستان شهدای شهرستان هیرمند خاطرنشان کرد: تمام اقدامات مربوط به بحث پیش درمانی و بحث آموزش به اتمام رسیده است و مجوزات لازم جهت محدودیت تردد افاغنه از سوی اداره اتباع خارجه و و زارت کشور را کسب کرده ایم.
وی افزود: طی جلسه ای که در کابل با وزیر بهداشت افغانستان برگزار شد قرار شده است تا یک شرکت توریستی در زابل تاسیس کرده و و برنامه ای در ماه جاری برای پزشکان ولایت نیمروز و فراه افغانستان راه ادازی کرده ایم تا از امکانات بیمارستان های زابل بازدید به عمل آورند.
دکتر نصیری تصریح کرد: اگر مشکلات امنیتی در این راه پیش نیاید دانشگاه علوم پزشکی زابل بحث توریسم درمانی را در منطقه سیستان اجرایی خواهد شد.
وی گفت: از ابتدای مهرماه با توجه به مذاکرات میان افغانستان و ایران قرار شد افزون بر 100 دانشجوی افغانی در مراکز آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زابل مشغول به تحصیل شوند.
انتهای پیام/
 
 
کد مطلب: 428017
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی