۰
چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۲
گزارش تصویری؛

تاثیر منفی طوفان در زندگی مردم سیستان

در حالی بادهای 120 روزه با گرمای بیش از 45 درجه در سیستان آغاز شده که بسیاری از شهروندان سیستانی را به دایا فرار از این معضلات خانه نشین شده اند.
طوفان
طوفان
به گزارش ندای هیرمند؛ طوفان های 120 روزه در سیستان هر ساله مشکلات متعددی را برای اهالی شمال استان سیستان و بلوچستان بوجود می آورد که از جمله مهترین آنها تخریب مزارع کشاورزی و همچنین دفن منازل مسکونی توسط شن و ماسه است.
در این بین گرمای هوا به همراه ریزگردها این روزها سیستانی ها را خانه نشین کرده است، کولرهای آبی دیگر جوابگو نیستند و نفوذ خاک و ماسه به درون آنها باعث شده است تا مردم سیستان از گرمای این روزها به شهرهای دیگر استان فراری شوند.
بسیاری از شهروندانی که نیز توان مسافرت دارند ، کل تابستان را به دلیل فرار از طوفان های سهمگین به شهرهای شمالی کشور می روند تا از ریزگرد ها در امان بمانند.
تنها راه دفع ریزگردها از منطقه سیستان می تواند رایزنی با کشور افغانستان باشد،اما این مهم نیز به دلیل ضعف در دیپلماسی، نتوانسته است تا کنون برای شهروندان سیستانی کار ساز باشد.
کد مطلب: 427936
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی