۰
پنجشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۹
ندای هیرمند گزارش می دهد؛

سرقت آثار تاریخی در شهرستان هیرمند ادامه دارد

عدم توجه مسسئولین به این آثار باستانی باعث شده است تا برخی از سودجویان به دنبال گنج های پنهان زیر زمینی بناهای تاریخی باشند، سارقانی که در نیمه های شب با جستجو و اطلاعات کامل این آثار را به سرقت می برند.
سرقت گنج
سرقت گنج
به گزارش ندای هیرمند؛ استان سیستان و بلوچستان با توجه به تاریخ کهن مردمان آن و همچنین وجود شهر پنج هزار ساله در این سرزمین بهشت باستان شناسان لقب گرفته است.
این سرزمین دریایی از آثار باستانی از دوران ساسانیان و هخامنشیان است که وجود آتشکده کرکویه و همچنین شهر حوضدر گواه این مسئله است، آثار باستانی که اگر در شهرهایی همچون شیراز و یا اصفهان بود اکنون وضعیت بهتری به خود می گرفت.
عدم توجه مسسئولین به این آثار باستانی باعث شده است تا برخی از سودجویان به دنبال گنج های پنهان زیر زمینی این بناهای تاریخی باشند، سارقانی که در نیمه های شب با جستجو و اطلاعات کامل این آثار را به سرقت می برند.
در روزهای گذشته باز هم یک حفاری دیگر از سودجویان آثار باستانی باعث شده تا یکی دیگر از گنجینه آثار ملی سیستانیان به سرقت برود، زیارتگاه امیران در روستای میرزانبی شهرستان هیرمند در چند روز گذشته میزبان سارقین گنج بوده است.
 
 
 

 


 
 
 
سرقت دور از چشم روستاییان
 
 
 
عزیز بهلولی یکی از ساکنان این روستا با ارسال تصاویری از حفاری سارقین در نزدیکی  این زیارتگاه گفت: چند شب پیش چند سارق به دور از چشم روستائیان دست به سرقت آثار باستانی زده اند.
وی گفت: روستای میرزا نبی اکنون به دو روستای کهنه و جدید تقسیم شده است، کل اهالی روستای قدیمی را به دلیل قدمت بالای منازل رها ، و به قسمت دیگر منطقه مهاجرت کرده اند، این زیارتگاه در روستای کهنه قرار دارد.
بهلولی افزود: با توجه به بعد مسافت روستاییان با زیارتگاه سارقین در کمال خونسردی به سرقت خود ادامه داده اند و با حفاری در بخشی از این روستا گنجینه مهمی را به سرقت برده اند.
وی  معتقد است که وجود یک مار در این نزدیکی گواه تایید سرقت گنجینه است او می گوید: به گفته برخی از صاحب نظران در سیستان مارها محافظ گنج هستند و به دلیل علاقه خاصی که به طلا و جواهر دارند در نزدیکی آنها لانه می سازند.
 
انتهای پیام/
 
کد مطلب: 427035
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی