۰
يکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۶
ندای هیرمند گزارش میدهد؛

تاثیر دنیای پیچیده فن آوری بر زندگی وارتباط درون خانوادگی

مشکلات، بد خلقی و اختلافاتی که جدیدا در زندگی ما بوجود آمده است همه ارتباطی با فضای مجازی داشته است که نمی توان تاثیر آن را از زندگی خود دور ساخت.
فضای مجازی
فضای مجازی
به گزارش ندای هیرمند؛ هرچند امروزه به جهت فراهم آمدن زمینه ارتباط با دستگاههای ارتباطی برای خانواده ها وافراد به واسطه استفاده از تلفن همراه ودیگر ابزار ارتباط جمعی فراهم آمده است اما تاثیر گذاری منفی  آن در ارتباط بین خانواده ها بیشتر شده است . 

امروزه به دلیل تسهیل در برقراری ارتباطات اعضای خانواده با یکدیگر بسیاری از مشکلات در کمترین زمان ممکن در بین افراد ردو بدل می شود و چه بسا که مشکلات عدیده ای را در ایجاد اختلافات خانوادگی فراهم می کند . 

اگر به کمی عقب تر بر گردیم خواهیم دید که در گذشته  صله رحم و تعامل خانواده ها در تمام زمینه ها بیشتر از امروز بود و فاصله ای در بین اعضای خانواده در حد واندازه امروز به چشم نمی خورد . 

اگر حرفهای بین دو نفر از اعضای خانواده ردو بدل می شد تا زمانی که به فرد سوم می رسید وقت زیادی صرف می شد،و همین گذر زمان باعث می شد تا به فراموشی سپرده شود و یا اینکه از آن تب و تاب اولیه و اثر گذاری آن به افراد دیگر کاسته شود . 

به همین منظور افراد بدور از اختلاف خانوادگی وبه جهت عدم اطلاع از وقایع این ارتباطات را ادامه داده و اگر موضوعی هم به واسطه حضور افراد مطرح می شد در همان حضور اولیه کدورت ها رفع وزندگی روال عادی خود را داشت . 

اما برخلاف آنچه بیان شد  امروز گذشته از ارتباطات فامیلی ، اطلاع رسانی به موقع و گزارش از چندو چون موارد بین افراد ،ارتباطات خانوادگی عمیقاً تحت تاثیر این عوامل دستخوش نوعی دگرگونی شده است بطوریکه حتی مشاهده می کنیم و می بینیم که بین دو برادر و یا خواهر وبرادر فاصله ای عمیق افتاده است که ماهها و سالها با هم ارتباط نداشته و یا در مراسمات ومناسبتهای عمومی در کنار یکدیگر قرار ندارند . 
امروزه به قدری  در باطلاق فضای مجازی فرو رفته ایم که رفت و آمد های شبانه به خانه ی همسایه را به فراموشی سپرده و یا شاید در آینده ای نزدیک عید دیدنی ها و صله رحم را به کلی از یاد بریم.

هرچند پیشرفت در فن آوری و یا هر زمینه دیگری باعث پیشرفت می گردد اما عدم استفاده صحیح و یا عدم اگاهی از چگونگی و زمان استفاده از آن زمینه ساز این نوع تاثیر در روابط است که بخش عمده آن به خصوصیات فردی و خلق وخوی افراد باز میگردد . 

با این حال استفاده از این ابزار پیشرفته که هدف اصلی آن سهولت در اطلاع رسانی است نباید دستخوش سلایق و خصوصیات فردی قرار گیرد تا جایی که اختلافات خانوادگی را رقم زند.
 
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 425496
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی