۰
پنجشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۳
ندای هیرمند گزارش می دهد:

قفل بزرگ بی تدبیری بر سردر خانه های جنوب شرق کشور/برجام مهمتراز جان مردم

وزارت خارجه که این روزها در گیر و دار اجرایی کردن برجام است آنقدر بر این موضوع تاکید دارند که مردم امروزه تنها وظایف وزارت امور خارجه را جلسات کشورهای 1+5 و اجرای برجام می دانند.
سیستان
سیستان
به گزارش ندای هیرمند؛ شمال استان سیستان و بلوچستان منطقه ای است که مشکلات آن بارها از طریق رسانه های مطالبه گر بومی و رسانه های کشوری اعلام شده است تا با هم فکری و هم اندیشی مسئولین بتوانند پس از بازدید از این مناطق به نتایج مطلوبی در جهت رسیدگی به عمده معضلات آن بپردازند.

اما پس از هر بار بازدید مسئولین کشوری در حوزه سیستان به این موضوع بیشتر نزدیک می شویم که سفر هر یک از آنها با هماهنگی اداره هواشناسی تنظیم می شود تا در روزی آرام و به دور از ریزگردها از منطقه سیستان بازدید نمایند.

حال از ریزگردها که درد هجده ساله مردم سیستان است بگذریم، انتظار مردم جنوب شرق کشور در مدت سه سال عمر دولت تدبیر و امید که در مسئله رایزنی و وزارت خارجه روزهای پر نشیبی را سپری می کند حدالمعقول گرفتن  حق آبه ایران از دولت جمهوری افغانستان است.

وزارت خارجه که این روزها در گیر و دار اجرایی کردن برجام است آنقدر بر این موضوع تاکید دارند که مردم امروزه تنها وظایف وزارت امور خارجه را جلسات کشورهای 1+5 و اجرای برجام می دانند.

حق مردم سیستان از برجامی که قرار بود تحریم ها را آزاد نماید و تحولی در سیاست ها و تجارت کشور داشته باشد فقر و گرسنگی ومهاجرت شده است؛روستایی که خالی از سکنه شده اند و توان پرداخت هزینه درمان در جهت مداوا بیماری خود را نیز از دست داده اند.
 

 

در این روزها سیستان آنقدر مظلوم واقع شده است که برخی از مسئولین در وزارت بهداشت طوفان های هول آور سیستان را باد های کوچکی می نامند و دم از بی خبری طوفان می زنند، و یا رسانه های دولتی خبر مدفون شدن روستاهای سیستان را تکذیب می نمایند تا همه چیز آرام و طبیعی جلوه دهد.

وقتی استاندار سیستان و بلوچستان در مرکز استان پناه گرفته است و از وضعیت نابسامان شمال استان خبر ندارد و شرایط طوفانی را 15 دقیقه هم نمی تواند تحمل کند از مسئولین کشوری بیش از این انتظار نخواهد رفت.

تنها راه مقابله با ریزگرد ها احیای تالاب هامون است و این حق آبه باید به وسیله وزارت امور خارجه ایران و افغانستان می تواند حل گردد بد نیست که دکتر ظریف و هیئت همراه مروری به وظایف امور خارجه بیاندازند تا یادآوری شود اجرای برجام از جان دادن مردم کشورش مهم تر نیست.    
 

 
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 424568
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی