۰
دوشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۸
فرماندار زاهدان:

کاهش سن اعتیاد در زاهد‌ان ‌ زنگ خطر برای والدین است

فرماندار زاهدان گفت: متاسفانه سن اعتیاد در زاهدان در حال کاهش بوده و این یک زنگ خطر برای والدین است.
اعتیاد
اعتیاد
به گزارش ندای هیرمند به نقل از  خبرگزاری تسنیم مجتبی خانجانی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: در بحث گرایش جوانان به مواد مخدر باید همه نهادها به ویژه خانواده‌ها پای کار بیایند و با ارائه راهکارهای مناسب از گسترش این معضل در جامعه جلوگیری کنند.
فرماندار زاهدان با اشاره به  سه حوزه پیشگیری، مبارزه و درمان مواد مخدر گفت: در بحث پیشگیری از اعتیاد انواع مواد مخدر اجرای برنامه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی، تبلیغی توسط دستگاه‎های مربوطه شامل بهزیستی، مرکز بهداشت، ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش  ضروری است.
وی با اشاره به اینکه  متاسفانه سن اعتیاد در حال کاهش است و این یک زنگ خطر برای والدین است، افزود: سهل‌انگاری در تربیت و یا بدسرپرستی از عوامل اعتیاد کودکان در سیستان و بلوچستان است و تقویت روابط خانوادگی و مهارت‌های فرزندپروری، نظارت و مراقبت والدین، اطلاع‌رسانی و آموزش والدین موجب کاهش میل به مصرف موادمخدر در بین جوانان و نوجوانان می‌شود.
خانجانی افزود: باید والدین به جوانان هشدارهای لازم را در خصوص انواع مواد مخدر و روش‌های مصرف بدهند و با تشریح عواقب هولناک مصرف مواد مخدر از اعتیاد جوانان به مواد مخدر جلوگیری کند.
فرماندار زاهدان گفت: یکی از برنامه‌های دشمنان برای اینکه جوانان را مورد هجمه و حمله خود قرار دهند سوق دادن آنان به سمت مصرف مواد مخدر است که باید با برنامه‌ریزی لازم این پدیده را کنترل کنیم.
وی با اشاره به اهمیت لزوم  فرهنگسازی در جامعه پیرامون مواد مخدر افزود: عامل محیط و خانواده به عنوان دو راهکار در جهت پیشگیری از گرایش جوانان به سمت مواد مخدر هستند و باید در این خصوص آموزش‌های لازم به خانواده‌ها ارائه شود.
انتهای پیام/
کد مطلب: 424442
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی