۰
شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۳۱
در نشت بین المللی گسترش مبادلات اقتصادی مطرح شد:

استاندار سیستان و بلوچستان:جمهوری افغانستان جزء ده کشور اول در خصوص تجارت با ایران است/افغانستان در سال های تحریم کنار ایران ایستاده است

علی اوسط هاشمی گفت : ما با 15 کشور هم مرز هستیم که این خود یک نعمت بزرگ محسوب می شود و بسیار ارزشمند خواهد بودو در تعامل با هر کشوری باید فرصت بسازیم و از ظرفیت های هر کشور به نحو احسنت استفاده نماییم.
ب
ب
به گزارش ندای هیرمند؛نشست گسترش مبادلات اقتصادی  ایران و افغانستان با حضور استاندار سیستان و بلوچستان و والی ولایت نیمروز افغانستان در کارخانه سیمان شهرستان  هامون برگزار شد. 
 
علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان  در این نشست بیان داشت : آنچه مد نظر دولت جمهوری اسلامی ایران است توسعه و روابط همه جانبه با کشورهای همسایه است که بی شک با این روابط تاثیر بسزایی در صادرات کالا به دست خواهد آمد.

وی افزود : در هر حال هر دو کشور شرایط سختی را تجربه کرده اند و از این پس باید بزرگترین سرمایه ها را به کارببندیم .

اوسط هاشمی ادامه داد : ما با 15 کشور هم مرز هستیم که این خود یک نعمت بزرگ محسوب می شود و بسیار ارزشمند خواهد بودو در تعامل با هر کشوری باید فرصت بسازیم و از ظرفیت های هر کشور به نحو احسنت استفاده نماییم.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان داشت: روابط بسیار خوبی جمهوری اسلامی ایران با کشور افغانستان توانسته است ایجاد کند و امروزه باید به فکر توسعه روابط و پیشرفت اقتصاد دو کشور بیاندیشیم.

وی اظهار داشت : جمهوری افغانستان جزء ده کشور اول در خصوص تجارت با ایران است و این کشور در سخت ترین شرایط تحریم همراه و همگام ما بوده است و ارزشمندترین رفتاری که می توانسته داشته باشد انجام داده است. 
 


محمد سمیع والی ولایت نیمروز افغانستان نیز در این نشست گفت : در مجموع تجارت دولت افغانستان در بازار آزاد فعالیت دارد و این نوع بازار حکم می کند که سرمایه گذاری های بیشتری صورت بگیرد .

وی افزود: تلاش ما در تجارت به سوی بندر چابهار سوق پیدا خواهد کرد و با فعال شدن این بند واردات و صادرات خود را بیش از پیش گسترش خواهیم داد.

محمد سمیع بیان داشت : امروزه تجارت کالا فقط به کشورهای هند،افغانستان و ایران نباید خلاصه شود و با همت و تلاش صادرات کالا را فرا منطقه ای خواهیم کرد.

والی ولایت نیمروز افغانستان ابراز داشت : توافق نامه ای بین سه کشور ایران و هند و افغانستان امضا شده است که میزان تجارت را در این منطقه بالا رود و صادرات و همچنین واردات کالا در بین این سه کشور گسترش یابد.
 

 
انتهای پیام/
کد مطلب: 424428
نام شما
آدرس ايميل شما

توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی