۰
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۱
به مناسبت روز معلم:

درس اخلاق و فداکاری مهمترین مولفه شخصیت معلم

بزرگانی که امروزه هزاران درس اخلاق و منش را میتوان از آنان آموخت خود روزگاری به دست آموزگارانی تربیت شده اند که از جان و دل در راه تربیت فرزندان این مرز و بوم تلاش نموده اند.
معلم
معلم
به گزارش ندای هیرمند؛ آموزگار را نه تنها به عنوان یک مربی آموزشی میتوان یاد کرد بلکه هزارن درس اخلاق را نیز از معلمان دلسوز این سرزمین میتوان در وجود خود نهاد.
بزرگانی که امروزه هزاران درس اخلاق و منش را میتوان از آنان آموخت خود روزگاری به دست آموزگارانی تربیت شده اند که از جان و دل در راه تربیت فرزندان این مرز و بوم تلاش نموده اند.
درس فداکاری و اخلاق را از آنجا به واقع خواهیم فهیمد که معلم جوانی در روستایی دور افتاده جان یکی از دانش اموزان خود را نجات می دهد تا نه تنها در اخلاق پیروز باشد بلکه الگویی برای جامعه آموزش و پرورش شود و به یک دهقان فداکار دیگر از دل این قشر پر تلاش ظهور کند.
یاسر علی احمد معلم جوانی پایه ابتدایی که تازه به جمع جامعه آموزش و پرورش پیوسته است در گفت و گو با ندای هیرمند گفت: امروزه یکی از دغدغه های مهم والدین، تربیت صحیح فرزندان در مدارس است .
وی افزود : تربیت باید در مرحله اول در مدارس انجام شود و سپس تدریس با همکاری دانش آموز انجام شود زیرا دانش اموزان در این سنین معلم را الگو قرار می دهند و از رفتار های آن پیروی میکنند.
علی احمد بیان داشت : جامعه امروز با پیشرفت علم میتواند الگو های نا مناسبی با توجه به فضای مجازی که این روزها گریبانگیر والدین شده است به فرزندان معرفی نمایند از همین رو وسایل ارتباطی باید در سنین خاصی به دانش آموزان معرفی شود تا در ناهنجاری های اجتماعی غرق نشوند.
وی اظهار داشت : مسلما معلمان از همان ابتدا الگو خود را مدرسان اخلاقی همچون شهید بزرگوار مرتضی مطهری قرار میدهند تا در درس اخلاق پیش رو آرمان های آن شهید باشند.
این معلم جوان تاکید کرد : از جمله عواملی که میتوان در تندرستی و شادابی کودکان نیز موثر باشد ورزش در کنار تدریس است، قاعدتا همکاری در امر ورزش در کنار دانش آموز کمک می کند تا انگیزه ای برای دانش آموز ایجاد شده تا حتی به رشته های ورزشی مهمی نیز علاقه پیدا کرده و در آینده به ان رشته ورزشی روی آورد.
وی ادامه داد : معلمی شغل انبیاء است و کسانی که وارد این عرصه خواهند شد پس از به ثمر رسیدن تلاش یک ساله آنان سختی کار را فراموش خواهند کرد و در سال های بعدی با تلاش بیشتری به کار خود ادامه خواهند داد.
کد مطلب: 423802
توزیع ۴۰ بسته معیشتی در آستانه شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) توسط هیئت رزمندگان اسلام زهک
رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی؛ فضایی که امنیت روانی خانواده ها را به چالش می کشد/ شبکه ملی اطلاعات؛ ناجی جامعه از برهنگی فرهنگی و گسست اجتماعی